شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
آغاز لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران
الجیش را به «آتش» بکشید

شهروند| سوت آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران از امروز کشیده می‌شود. جایی که نفت‌ تهران، نماینده چهارم ایران باید تک‌بازی پلی‌آف خود را مقابل الجیش قطر در ورزشگاه آزادی برگزار کند.
منتخب جهان با 4‌سال قدمت!
حریف امروز شاگردان علیرضا منصوریان تیمی است که فصل گذشته با 47 امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی لیگ ستارگان قطر را به‌دست آورد. این باشگاه درست مثل نفت ایران قدمت چندان زیادی ندارد. باشگاه متمول قطری 8‌سال است که در ورزش فعالیت می‌کند و فقط 4‌سال در تیمداری فوتبال فعالیت دارد. تیمی که در ‌سال 2011 و در اولین حضورش در فوتبال قطر با هزینه‌های فراوان توانست نایب‌قهرمان لیگ این کشور شود. حضور 24 مربی و آنالیزور در کنار صبری لاموشی فرانسوی و بازیکنانی از کشورهای مختلف جهان در الجیش به‌خوبی امکانات این باشگاه را به رخ‌ می‌کشد. محمد مثنانی تونسی، کیون‌هو لی کره‌ای و آندرسون مارتینز، لوکاس مندس، واگنر ریبیروی و رومارینیو برزیلی هم معروف‌ترین بازیکنان خارجی این تیم به شمار می‌روند.
حاشیه‌های نماینده ‌ایران
علیرضا منصوریان و شاگردانش هفته پرتنشی را پشت سر گذاشته‌اند. دیدار این تیم مقابل پیکان و حرف‌هایی که سرمربی نفت درباره عملکرد داوری بازی به زبان آورد، ‌باعث شد تا نه‌تنها رابطه منصوریان و استقلالی‌ها شکرآب شود که داور بازی از او شکایت کند. منصوریان اما در این چند روز سعی کرد با سکوت خود به تیمش آرامش تزریق کند. از سوی دیگر نفت در بین نمایندگان ایران در آسیا دارای کمترین تعداد هوادار است و قبل از بازی برای دریافت هوادار دست به دامان باشگاه‌های دیگر شد. او حتی از پرسپولیسی‌ها نیز خواسته امروز به ورزشگاه آزادی بروند و از نماینده ایران حمایت کنند. صدرنشین لیگ ایران با اتکا به جوانانش که حالا برای خود نام و نشانی دست و پا کرده‌اند، امیدوار به شکست الجیش و صعود به دور گروهی مسابقات هستند. نفت‌در صورت برتری در بازی امروز با تیم‌های الشباب عربستان، پاختاکور ازبکستان و العین امارات همگروه می‌شود.
اظهارات    منصوریان
منصوریان که بعد از حاشیه‌های به‌وجود آمده درباره تیمش صحبتی انجام نداده بود، ‌در کنفرانس خبری پس از باری این‌گونه به اظهارنظر پرداخت: «امروز یک بازی فراباشگاهی داریم که قرار است با پیراهن زرد که روی سینه سمت چپ آن پرچم ایران قرار گرفته، با تمام قوا بازی کنیم. از مردم می‌خواهم ما را تنها نگذارند؛ چراکه باید این بازی را با برد به پایان برسانیم چون اگر این اتفاق نیفتد سهمیه ایران در آسیا به خطر می‌افتد.»
* دیدار نفت ایران و الجیش قطر ساعت 18 امروز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  354