شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
پرونده «آلودگی آب» تهران روی میز مجلس
عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان تهران: آب تهران آلوده است

شهروند| ماجرای آلودگی آب تهران تمامی ندارد. پایتخت نشینان سردرگم‌اند. نمی‌دانند آب تهران چه شرایطی دارد، آلوده است یا سالم. برخی مناطقش آلودگی آب دارد یا همه جای شهر. آلودگی‌اش به نیترات است و سرطان‌زاست یا مشکلی ندارد. مردم بلاتکلیف‌اند. تعدادی از مسئولان بر آلودگی آب تهران دست گذاشته‌اند و گروهی دیگر در مقابل تأکید می‌کنند که آب آشامیدنی تهران سالم است. حالا آب تهران آلوده باشد یا نباشد، شهروندان چاره‌ای جز نوشیدن همین آب لوله‌کشی ندارند. هر کس حرف خودش را می‌زند. آخرین اظهارات رسمی درباره آلودگی آب پایتخت مربوط به استاندار تهران است، وقتی حسین‌ هاشمی بر سالم بودن آب تأکید کرد و گزارش سازمان استاندارد و اداره آب و فاضلاب استان تهران را سند حرف‌هایش قرار داد. از آن طرف هم وزیر بهداشت و معاونانش، بر مشکل دار نبودن آب تهران دست می‌گذارند و صحبت‌هایی که درباره آلودگی آب پایتخت می‌شود را رد می‌کنند. حالا اظهارات ضد و نقیضی از همین وزارتخانه هم به گوش می‌رسد، به طوری که هجدهم بهمن ماه، مدیرکل دفتر سلامت و محیط کار وزارت بهداشت از احتمال آلودگی آب برخی مناطق حاشیه‌ای تهران خبر داد.
پس از همه این تاییدها و تکذیب‌ها، مهدی ‌هاشمی عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، روز گذشته برای چندمین بار، پرونده آلودگی آب تهران را باز کرد و گفت که « آب تهران آلوده است». او به خبرگزاری خانه ملت این را هم اضافه کرد که: «مشخص شدن میزان آلایندگی آب و این‌که دارای حد مجاز یا فراتر از استاندارد است، نیاز به بحث و بررسی دقیق‌تری دارد.» عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران مجلس، به مستندات رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر درباره آلایندگی آب تهران هم اشاره کرد:« اکنون مجمع در انتظار ارایه مستندات آلایندگی آب تهران است و این مهم را پیگیری می‌کند.»
 او که نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی هم است، تأکید کرد: « آلودگی‌ها در تهران تنها محدود به آب و هوا نمی‌شود و مسائل بسیاری مترتب بر زندگی شهروندان در این شهر است که متاسفانه نبود مدیریت واحد و درست و همچنین نبود حاکمیت سیاست‌های درست موجب این مشکلات شده است.» این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که مشکلات آلایندگی در کشور یک ‌‌شبه به وجود نیامده پس به یکباره نیز رفع نمی‌شود، بر این نظر است که: « باید ابتدا روی بحث مدیریت تصمیم گرفت تا بتوان دیگر مشکلات را رفع کرد.»

 


تعداد بازدید :  253