شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
اخبار جهان

موافقت بشاراسد با طرح توقف درگیری در حلب
روزنامه «الاخبار لبنان»  روز گذشته از موافقت رئیس‌جمهوری سوریه با طرح نماینده سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در حلب خبر داد. به گزارش ایسنا، این روزنامه لبنانی  روز گذشته نوشت پیش‌بینی می‌شود  «استفان دی میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت را در جریان موافقت دولت سوریه و بشاراسد، رئیس‌جمهوری این کشور با طرح پایان درگیری‌ها در حلب و اجرای سریع این طرح قرار دهد و به نوعی شورای امنیت را غافلگیر کند.  بنابر گزارش‌ها، استفان‌دی میستورا اعضای شورای امنیت را در جریان دیدار خود با گروه‌های مسلح سوریه در حلب و همچنین نتایج دیدارش با مسئولان دولت ترکیه که تأثیر زیادی بر گروه‌های مسلح سوریه دارند، قرار خواهد داد و به آنها خواهد گفت که دولت سوریه و ارتش آن آماده اجرای فوری بندهای این طرح هستند.

اردوغان:نگران انزوای ترکیه در جهان نیستم
رئیس‌جمهوری ترکیه به‌رغم تیره شدن رابطه کشورش با شماری از متحدان سابق تأکید کرد که آنکارا نگران منزوی شدن در عرصه جهانی نیست. به گزارش ایسنا رجب طیب‌اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت پس از سفر به کلمبیا، کوبا و مکزیک گفت:  انزوای ترکیه در عرصه جهانی اصلا اهمیتی ندارد. وی گفت که سایر رهبران جهان احتمالا به این دلیل که وی نظراتش را درباره مسائل مهم اعلام می‌کند، «حسودی» می‌کنند.  وی افزود «برایم اهمیتی ندارد که در دنیا تنها باشیم  اما برای ما مهم است که مردم چه قضاوتی درباره ما می‌کنند. همان‌طور که در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری دیدیم، مردم ما را تنها نگذاشتند. در نگاه برخی از رهبران، ادعاهایی درباره انزوا ممکن است وجود داشته باشد اما تنها نکته پشت آن حسودی است.»   

اقامت اجباری 2 عضو قدرتمند خاندان آل‌سعود
پایگاه خبری «اخبار الساعه» امارات اعلام کرد: «بندر بن‌سلطان» و «خالد التویجری» 2 فرد قدرتمند در خاندان «آل‌سعود» که پس از مرگ «ملک عبدالله» از سمت‌هایشان برکنار شدند، اکنون تحت اقامت اجباری قرار دارند. به گزارش ایرنا، دولت امارات تلاش‌هایی مخفیانه را با مقامات عربستانی برای آزادی آنها آغاز کرده که تاکنون بی‌نتیجه مانده است.  بسیاری از کارشناسان و نزدیکان به خاندان آل‌سعود معتقد بودند که این 2نفر با توجه به شرایط ایجاد شده به‌زودی مجبور به خروج از عربستان شده و زندگی در خارج را ترجیح خواهند داد.  در مدت کمتر از یک‌هفته پس از مرگ ملک‌عبدالله، ملک‌سلمان که به جای وی انتخاب شد، به جابه‌جایی‌ها و عزل و نصب‌های گسترده در برخی دستگاه‌های هم‌پیوند با سیاست داخلی و خارجی عربستان دست زد، اما انتصاب «مقرن بن عبدالعزیز» به سمت ولیعهدی و «محمد بن‌نایف» به سمت جانشین ولیعهدی، از اقدامات غیرمنتظره او بود که روند سلسله شاهی را در این کشور برهم زد.

نایب‌رئیس پیشین پارلمان چین به فساد مالی متهم شد
دولت چین در ادامه عملیات گسترده خود برای مبارزه با عوامل فساد مالی در دستگاه‌های دولتی، نایب‌رئیس سابق پارلمان مشورتی چین به اتهام دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.  به گزارش ایرنا، دفتر بازرسی انضباطی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز گذشته اعلام کرد که «سو رونگ» نایب‌رئیس سابق پارلمان مشورتی چین به اتهام فساد مالی، دریافت رشوه و فروش سمت‌های دولتی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.  وی یکی از 23 نایب‌رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین بوده و بالاترین مقام سیاسی است که تاکنون در عملیات گسترده دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دستگیر شده است. دفتر بازرسی انضباطی کمیته مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد «سو رونگ» با سوءاستفاده از قدرت اقدام به انتصابات شخصی کرده و مبالغ هنگفتی رشوه دریافت کرده است.  در این بیانیه آمده است «سو به اموال دولتی خسارات زده و قوانین حزب حاکم کمونیست را زیر پا گذاشته است.» 


تعداد بازدید :  301