شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه در مجلس
هزار‌میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص یافت
نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ‌سال 94 وزارت نفت را مکلف به فروش فرآورده‌های نفتی مکشوفه، اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه، و تحویل هر لیتر مواد کشف‌شده نفتی قابل توزیع در شبکه رسمی مصرف به نرخ تاریخ کشف شد.
به گزارش ایلنا، براساس این قانون، واریز این مابه‌ازا پس از کسر میزان 10درصدی (پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور) و تا سقف 10‌هزار‌میلیارد ریال به حساب خزانه‌داری کل کشور و برای تقویت بنیه دفاعی و امنیتی انجام خواهد شد. همچنین در ادامه بررسی‌ها، نمایندگان وزارت نفت را مکلف به پرداخت درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی کشف شده تا سقف 10‌هزار‌میلیارد ریال به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور کردند. در مصوبه بند«ع» گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال1394 کل کشور متن زیر که به تصویب نمایندگان رسید، آمده که وزارت نفت مکلف است از محل درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی کشف شده اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه به ازای کشف و تحویل هر لیتر مواد کشف شده نفتی قابل توزیع در شبکه رسمی مصرف به نرخ زمان کشف پس از کسر  10درصد پس از واریز به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور هزینه بالاسری تا سقف 10هزار‌میلیارد ریال واریز کند. همچنین با موافقت نمایندگان مجلس برای توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی، قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی 5‌درصدی افزایش یافت. بر اساس بند «ی» تبصره 2 بودجه 1394، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع موردنیاز را از محل افزایش پنج‌درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف پانزده‌هزار‌میلیارد (15.000.000.000.000) ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌گردد و معاف از مالیات است. همچنین در جریان بررسی این بند نمایندگان پیشنهاد حذف بخش درآمدی را داشتند که مورد موافقت قرار نگرفت همچنین اصل بند «ی» نیز به دلیل آن‌که دوسوم رأی را اخذ نکرد مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت. در پایان نیز در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 94، با بند «ط» تبصره 2 این لایحه موافقت کردند که براساس آن سقف عوارض گاز طبیعی مصرفی مشخص شد.

دستیا ر ویژه رئیس‌جمهوری:خشونت و ترور اعتقادی خیلی بدتر از ترور فیزیکی است
حجت‌الاسلام و المسلمین «علی یونسی» گفت: در فرانسه، مسلمان‌های باحجاب و دین‌مدار را به صرف این‌که حجاب اسلامی دارند، تحمل نمی‌کنند و از طرف دیگر رفتارهای جنایت‌آمیز تروریستی و افراطی را به همه مسلمانان نسبت می‌دهند و از این راه به مقدسات اهانت می‌کنند که این دروغی آشکار است. یونسی با بیان این‌که عمل فرانسه در تشویق اهانت به مقدسات سبب شد تا علاوه بر تقویت گروه‌های تروریستی، عمل آنها نزد مردم تقدیس شود، گفت:  خشونت و ترور اعتقادی خیلی بدتر از ترور فیزیکی است که متاسفانه فرانسه آن را انجام داد. دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی ادامه داد:  همه ناچاریم که برای برطرف کردن مشکلات با یکدیگر گفت وگو کنیم و با توسل به زور نمی‌شود مشکلات و مسائل مختلف را حل‌وفصل کرد.


تعداد بازدید :  267