شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
یک فعال سیاسی اصولگرا:
عدم تخاصم؛ تنها شکل ارتباطی ممکن میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل

نایب رئیس جبهه پیروان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این‌که من ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل را بعید می‌دانم، گفت: باید به این مهم توجه کرد که روابط معتدلین اصلاحات با تندروهای اصلاحات همواره محفوظ است. اما درمجموع این روابط تنها می‌تواند بر مبنای عدم تخاصم باشد.
این اظهارات محسن کوهکن در واکنش به اظهارات اخیر محمدرضا عارف بیان شده که گفته بود: «ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل به واقعیت نزدیک است.» کوهکن همچنین گفته است:  این آرزوی آقای عارف است و می‌تواند قابل پیگیری باشد. این حرف شاید براساس این است که چون بخشی از اصلاح‌طلبان ارزشی معتقد به مبانی و چارچوب هستند می‌توانند با اصولگرایان معتدل ائتلاف کنند. کوهکن اما خاطرنشان کرده است این سخن آقای عارف صرفا یک برداشت و تحلیل شخصی او است.
کوهکن همچنین با تشریح انواع تعامل میان گروه‌های سیاسی گفت: شما می‌توانید از «اجماع» شروع کنید و اگر نشد به «ائتلاف» برسید و اگر ائتلاف هم نشد «عدم تخاصم» را مدنظر قرار دهید.
او همچنین گفته است:  کف قضیه این است که اصلاح‌طلبانی که به قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند هستند و خط خودشان را از فتنه جدا و زیر سقف نظام فعالیت می‌کنند می‌توانند در انتخابات پیمان نانوشته عدم تخاصم را با اصولگرایان داشته باشند که این امر می‌تواند به آرامش انتخابات کمک کند.
در عین حال احمد پورنجاتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات مشابهی که از سوی اصولگرایان مطرح شده است به خبرگزاری ایلنا گفته است: هرگز سخنی از ائتلاف با این افراد مطرح نشده و هرگز هم‌چنین نخواهد شد. بنابراین نباید افكارعمومی را فراموشكار تلقی كنیم و نباید هم دست پیش گرفت تا پس بیفتیم. نماینده مجلس ششم گفته است: فكر می‌كنم در ماه‌های آتی برای اینكه جریان اصیل اصولگرایی كه یك واقعیت غیرقابل انكار هستند، محفوظ بماند بهتر است با كارت دیگران بازی نكنند و با اسم اصلاح‌طلبان نرخ خود را در حراج داخلی جبهه خودشان افزایش ندهند.

 


تعداد بازدید :  190