شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی موفق به کسب جایزه شتر طلایی بهترین فیلم و کارگردانی بخش فیلم‌های بلند جیپور در سینمای هند شد. مرتضی غفوری نیز برای فیلم «چند متر مکعب عشق» موفق به کسب عنوان بهترین فیلمبردار جشنواره فیلم جیپور شد. همچنین پرویز پرستویی برای دو فیلم «امروز» و «مهمان داریم» جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرد.

نمایش «هدیه جشن سالگرد» به نویسندگی افشین ‌هاشمى و کارگردانی امیر سفیری از پنجم اسفند در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. مهرداد مصطفوى تنها بازیگر این نمایش است.

«فیلیپ لوین»، ملک‌الشعرای آمریکایی برنده جایزه «پولیتزر» در سن 87سالگی درگذشت.


فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در قالب بخش اکران ویژه در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، سه‌شنبه ۵ اسفندماه ساعت ۲۲ در سالن اصلی پردیس سینما آزادی به نمایش در می‌آید.

شاهرخ خان قرارداد بازی در کمدی درام اکشن «رئیس» را امضا کرد. پیش‌تولید فیلم در شهر بمبئی شروع شده و کلید فیلمبرداری آن، تا یک ماه دیگر زده می‌شود.

«جورج لوئیس»، بازیگر فرانسوی که در فیلم «جیمزباند: اختاپوس» نقش «کمال خان» را بازی می‌کرد در ۹۳سالگی درگذشت.

لویی ژوردان بازیگر معروف فرانسوی و ستاره فیلم‌هایی چون «ژی‌ژی»، «نامه زنی ناشناس» و «اکتاپوسی» در 93سالگی از دنیا رفت.

فيلمبرداري فيلم سينمايي «سه بيگانه در سرزمين ناشناخته» به کارگرداني مهدي مظلومي و تهيه‌کنندگي مسعود ردايي به پايان رسيد.

سعید آقاخانی بهترین بازیگر اول مرد جشنواره امسال که این روزها فیلم «لامپ صد» به کارگردانی او روی پرده است، قصد دارد ‌سال آینده یک سریال بسازد.


فیلم «شب، بیرون» ساخته کاوه سجاد حسینی، به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی از دیروز در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمد. در این فیلم، سهیلا گلستانی، باران کوثری، هومن سیدی و نگار عابدی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

انجمن صدای سینما مهم‌ترین جوایزش را به فیلم «مرد پرنده‌ای» و «قهرمان بزرگ 6» اهدا کرد.

کنسرت «علیرضا قربانی» اواسط بهمن‌ماه به تهیه‌کنندگی البرز عزیزی و به همت شرکت فرهنگی هنری آوای مها در شهر آمل برگزار شد.

پرفروش‌ترین کتاب سیدمهدی شجاعی با نام «کشتی پهلو گرفته»‌ به چاپ چهل و دوم رسید. علاوه بر این، دو کتاب «از دیار حبیب» و «آسمانی‌ترین مهربانی» از شجاعی به ترتیب به چاپ‌های شانزده و هشتم رسیده‌اند.

جلسه نقد و بررسی کتاب «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه زهرا تیرانی امروز سه‌شنبه 28 بهمن در کتابخانه انصار برگزار می‌شود.

نمایشنامه «مرگ فروشنده» که اثری تراژیک از آرتور میلر نمایشنامه‌نویس مطرح آمریکایی است، از اسفندماه در شهر لندن روی صحنه می‌رود.

فیلم مستند «آن‌ها...» به کارگردانی علیرضا بهرامی با تصاویر خاصی از قبرستان «بقیع» ساخته شد.

جرج لوکاس با ساختن مجموعه «جنگ ستارگان» به‌عنوان ثروتمندترین فیلمساز شناخته شد و اسپیلبرگ را در مقام تهیه‌کننده و کارگردان به مقام سوم راند.

 


تعداد بازدید :  312