شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   تصویب تحقیق درباره سهام عدالت| رانت در واگذاری‌ها، شفاف نبودن نحوه واگذاری، نوع شرکت‌ها، تعداد سهام و میزان سود از ضعف‌های سهام عدالت است که اکنون سبب شده تا مدیران و اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت از فرصت سوءاستفاده‌ کرده و یک شبه به پول و ثروت کلان دست پیدا کنند. رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: با کلی و مبهم بودن موضوعات مورد تقاضا با توافق متقاضی مقرر شد که تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی به بحث سهام عدالت محدود شود که پس از بحث و بررسی با حضور مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط به‌ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، انجام تحقیق و تفحص به تصویب اعضای کمیسیون رسید. همچنین نحوه واگذاری‌های سهام عدالت در سال‌های گذشته زیر ذره‌بین مجلس خواهد بود.

   کمک صندوق تثبیت سرمایه به نقدشوندگی بازار سرمایه| مصطفی امیدقائمی مدیرعامل یک شرکت توسعه مالی در مورد صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: وجود صندوق تثبیت بازار سرمایه کمک زیادی به نقدشوندگی بازار سرمایه کرد و از طرف دیگر هم یک عامل برای آرامش جو روانی بازار سرمایه بود که در حافظه تاریخی بازار سرمایه ثبت شد. حضور این صندوق در بازار سرمایه موجب شد اطمینان و آرامش زیادی به بازار سرمایه جلب شود به این دلیل که بازار به دلیل شرایطی که پیش آمده از قبیل قیمت نفت دچار نوسان شده است. صندوق تثبیت بازار سرمایه می‌تواند موجب شود، سرمایه‌گذاران از این نوسانات بورس و اتفاقاتی که در اقتصاد می‌افتد، هراس نداشته باشند و سرمایه خود را در بازار نگاه دارند.

   صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی برای وزارت نفت| نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1394 با بند الحاقی یک تبصره 2 که درخصوص تأمین منابع برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است، موافقت کردند. براساس این گزارش به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود با تصویب شورای اقتصاد به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی – ریالی از طریق بازار سرمایه در سقف پنجاه‌هزار‌ میلیارد (50.000.000.000.000) ریال با تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق از محل تولیدات همان طرح‌ها اقدام کند. گفتنی است در جریان بررسی بند الحاقی یک، قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس پیشنهاد حذف این بند را داد که وزیر نفت بعد از ارایه این پیشنهاد توضیحاتی را ارایه داد که با انتشار اوراق مشارکت باید بخشی از منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در بورس را تأمین کرد.


تعداد بازدید :  277