شماره ۲۹۸۶ | ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
«شهروند» از همایش تقدیر از فعالین و موکب‌داران اربعین 1402 در عراق گزارش می‌دهد
تجلیل از نقش «هلال» در اربعین
کولیوند: لزوم افزایش و ارتقای همکاری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ۱۴۰۳ تاکید کرد مسئولان عراقی در این مراسم از هلال‌احمر ایران برای فراهم‌کردن شرایطی ایمن در راهپیمایی اربعین قدردانی کردند

  [ شهروند]  شرکت در همایش تقدیر از خادمین اربعین 1402، مهم‌ترین دلیل سفر پیرحسین کولیوند و تعدادی از مدیران ستادی جمعیت هلال‌احمر به کشور عراق بود. رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران پیش از برگزاری همایش، دیدارهایی با برخی مقامات عراقی از جمله وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت این کشور داشت که محور گفت‌وگو در این دیدارها، خدمات‌رسانی به زائران در ایام اربعین بود. همایش تقدیر از خادمین اربعین 1402 در بیمارستان امام علی(ع) هلال‌احمر در شهر نجف برگزار شد و علاوه بر فعالین اربعین، موکب‌داران و جمعی از روسا و مدیران هلال‌احمر ایران و مسئولان عالی‌رتبه عراقی در آن حضور داشتند. در این مراسم ضمن تقدیر از فعالین و موکب‌داران برتر اربعین 1402، رئیس جمعیت هلال‌احمر عراق و سایر مسئولان عراقی حاضر در همایش، از فعالیت‌های هلال‌احمر ایران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین تقدیر و تشکر کردند. همچنین سفیر ایران در عراق و رئیس کمیته اربعین 1402 اعلام کرد که اربعین 1402 شاخص‌ترین سال در ارائه خدمات به زائران بود.

همایش تقدیر از فعالین، خادمین و موکب‌داران سلامت اربعین حسینی ۱۴۰۲ در بیمارستان امام علی(ع) هلال‌احمر در نجف با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر و مسئولان عالی‌رتبه عراق برگزار شد. پیرحسین کولیوند در این مراسم ضمن ابراز تاسف فراوان از وقوع حادثه تروریستی در کرمان و محکومیت این اقدامات گفت: «هدف از تشکیل جلسه، تقدیر و قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ۱۴۰۲ است. در مراسم اربعین ۱۴۰۲ همه ما حول محور آیه «تعاونو علی البر و التقوی» به زائران قرار گرفتیم و در کنار هم به زائران خدمت‌رسانی کردیم.»
به گفته رئیس جمعیت، همه در جریان برگزاری پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲ در تلاش بودند خدمات به زائران در بالاترین سطح ارائه شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «هلال‌احمر یک جمعیت است که در آن برای افزایش آسایش دیگران تلاش می‌کنیم و در تمام ماموریت‌ها به آسایش خود توجهی نمی‌کنیم تا آسایش دیگران را تامین کنیم.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر یاد شهدای امدادگر در حادثه تروریستی کرمان را گرامی داشت و ادامه داد: «در حادثه کور تروریستی کرمان دو داوطلب جوان هلال‌احمر به شهادت رسیدند. اینها نمونه‌ای از داوطلبان جوان ما هستند که در تمام ماموریت‌ها شرکت می‌کنند تا آسایش دیگران را تامین کنند.»
دکتر کولیوند گفت: «هلال‌احمر ایران بدون توجه به محدودیت‌های زمین و مرز اقدام به امدادرسانی و خدمات‌رسانی می‌کند. هلال‌احمر در تمام دنیا و هر جایی که نیاز به خدمات این جمعیت باشد، حضور پیدا می‌کند، زیرا جنس کار جمعیت اقدامات خیرخواهانه و نیکوکارانه است.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در پایان بر افزایش و ارتقای همکاری برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: «امسال امنیت زائران اربعین به خوبی تامین شد. در اربعین حسینی تاکید شد که وقتی همه مسئولان کشوری و لشکری کنار هم قرار می‌گیرند و خدمات‌رسانی می‌کنند، تاثیر بسزایی در خدمات‌رسانی با سطح کیفی بالا دارد.»

اربعین، میدانی برای ارائه خدمات بدون مرز هلال‌احمر
احمد یاسین، رئیس جمعیت هلال‌احمر عراق، در همایش تقدیر از فعالین، خادمین و موکب‌داران بخش سلامت اربعین که در نجف برگزار شد، گفت: «هلال‌احمر ایران در اربعین ۱۴۰۲ همانند سنوات قبل در ارائه خدمات به زائران از تمام امکانات خود استفاده کرد. هلال‌احمر در این مراسم خدمات امدادی، درمانی و بهداشتی را به حدود ۲۰میلیون زائر ارائه کرد.»
یاسین با بیان اینکه هلال‌احمر بدون توجه به مرز، زبان و ملت مشغول امدادرسانی به زائران است، ادامه داد: «بدون مرز بودن خدمات هلال‌احمر به زائران اربعین کشورهای مختلف جهان در این مراسم نشان داده شد.»در این مراسم همچنین «حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی»، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حضور نزدیک به ۲۰میلیون نفر در یک زمان و مکان محدود برای برگزاری رویداد معنوی اربعین را کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: «زائران امام حسین علیه‌السلام با تمام اخلاص و بدون هیچ توقعی در این مراسم شرکت می‌کنند که این امر ستودنی است.»
برگزاری مراسم تقدیر از فعالین و موکب‌داران اربعین، بهانه‌ای نیز برای مشورت و رایزنی‌های نهادهای ایرانی و عراقی شد که در این مراسم مسئولیت‌هایی بر عهده دارند؛ از وزارت بهداشت عراق گرفته تا وزیر ارتباطات این کشور که امکان برقراری ارتباط‌های ماهواره‌ای در عملیات و همچنین ارتباط زائران با خانواده خود را میسر می‌کردند.

خدمات اربعین 1402 شاخص‌تر از قبل بود
«محمدکاظم آل‌صادق»، سفیر ایران در عراق و رئیس کمیته اربعین ۱۴۰۲ در عراق، از دیگر سخنرانان همایش تقدیر از فعالین، خادمین و موکب‌داران بخش سلامت اربعین حسینی بود. او در این گردهمایی که به مناسبت تقدیر از دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در خدمات‌رسانی به زائران حسینی علیه‌السلام در اربعین 1402 برگزار شد، گفت: «در سال‌جاری مراسم اربعین متمایزی را در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد بودیم و برای کسب این موفقیت بخش‌های مختلف دست‌به‌دست هم داده و همکاری و هماهنگی بسیار خوبی میان ارگان‌های مختلف صورت گرفت.»
او ادامه داد: «در اربعین امسال شاهد ارائه خدمات صادقانه و همراهی دولت و مردم عراق در خدمات‌رسانی بدون چشمداشت به زائران بودیم. مهمان‌نوازی عاشقانه و خالصانه مردم شریف عراق از زائران حسینی حکایت از ارتباط ریشه‌دار میان ملت‌های دو کشور دارد که علی‌رغم تلاش‌های معاندین و حکام جائر برای خاموشی این حرکت و اقدامات سرکوبگرانه رژیم بعثی در راستای جدایی میان ملت‌های ایران و عراق، این نور پرتوبخش همچنان روشنگر مسیر اربعین بوده است.»
او با اشاره به اینکه این مراسم با گذشت قرن‌ها هنوز ادامه دارد و این راه پایانی ندارد، ادامه داد: «در این مراسم شاهد حضور پررنگ و داوطلبانه حوزه بهداشت و درمان در خدمت‌رسانی به زائران بودیم. در سال‌های اخیر شاهد حرکت خودجوش و برنامه‌ریزی‌شده عشاق اباعبدالله الحسین در برگزاری بزرگ‌ترین تجمع انسانی در جامعه بشری همراه با حضور میلیونی عاشقان حسینی هستیم.»
او افزود: «اربعین 1402 در مقایسه با مراسم سال‌های پیشین بسیار شاخص‌تر و چشمگیرتر بود و شاهد برگزاری یک مراسم عالی و روان و پررونق بودیم که در این میان، نقش تاثیرگذار و مهم مراکز درمانی وابسته به دولت، بخش خصوصی، عتبات عالیات، مواکب، بهداشت و درمان و... و خدمت‌رسانی خادمین بی‌ادعای حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست.»در پایان این مراسم رئیس جمعیت هلال‌احمر با اهدای لوح یادبودی از فعالین، خادمین و موکب‌داران سلامت اربعین حسینی ۱۴۰۲ تقدیر و تشکر کرد.


تعداد بازدید :  549