شماره ۲۹۸۶ | ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
رئیس‌جمهور در جمع مردم زنجان: ‌
پیشرفت کشور با ترور متوقف نمی‌شود

رئیس‌جمهور و هیأت دولت سیزدهم در دومین سفر خود به زنجان میهمان پایتخت شور و شعور حسینی بودند. این سفر علاوه بر بهره‌برداری از پروژه‌های مهم و بررسی حاصل مصوبات نخستین سفر، مصوبات ارزشمندی هم برای تداوم توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای این استان به همراه داشت.سیدابراهیم رئیسی در ابتدا در جمع مردم زنجان در مصلای این شهر گفت: «نهضت حسینی رمز پیروزی ملت ایران در تمام صحنه‌هاست و نام حسین به همه ما امید می‌دهد. پایتخت شور و شعور حسینی شاخصه بسیار نورانی برای مردم زنجان است. حضور شما معنای خاصی داشت. اعلام بیزاری از اسرائیل و حامیانش، تسلیت به مردم کرمان و حمایت از مردم غزه ازجمله این معانی است.» رئیسی با بیان اینکه باید قبل از دوران ریاست‌جمهوری در مراسم دسته حسینیه اعظم شرکت می‌کردم و در جمع شما حضور می‌یافتم، افزود: «در شرایطی زندگی می‌کنیم که خیلی خاص است. وضعیت در جهان اسلام و منطقه خاص است و ما باید تحلیل درستی از این شرایط داشته باشیم.»رئیس‌جمهور با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی که استکبار جهانی از آن حمایت می‌کند حتما از بین رفتنی است، گفت: «ظلم پایداری ندارد و این وعده الهی است. آن چیزی که پایداری دارد حق است.»

بیش از ۵ درصد رشد اقتصادی
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با وجود همه تهدید‌هایی که دشمن ایجاد کرد نتوانست پیروز شود، گفت: «جمهوری اسلامی امروزه کشوری پیشرفته و فناورانه است. جوانان کشورمان در مراکز پژوهشی به فنون و رمز‌هایی که ما را محدود می‌کردند دستیابی پیدا کردند. گام‌های ارزشمندی در این زمینه‌ها برداشته شد. دشمنان گمان می‌کردند که ما نمی‌توانیم به این پیشرفت‌ها دسترسی پیدا کنیم. صنعت هسته‌ای بومی شد و شهید شهریاری ما را به این مرحله رساند. آنان فکر می‌کردند که می‌توانند ما را از صنعت هسته‌ای دور کنند، ولی نتوانستند. در صنایع نظامی هم همین روال بود. کار‌های بسیار بزرگی انجام شده و کار‌های بسیاری در دست اقدام است. می‌خواستند اقتصاد ما رشد نکند، ولی رشد کرد. طبق آمار، بیش از ۵ درصد رشد اقتصادی داریم. می‌خواستند تولید را متوقف کنند، ولی بسیاری از واحد‌های تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال را احیا کردیم.»

۱۳ هزار میلیارد تومان در زنجان سرمایه‌گذاری شد
رئیسی با بیان اینکه می‌خواستند سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی رخ ندهد، ولی نتوانستند، گفت: «۱۳ هزار میلیارد تومان در همین استان زنجان در این مدت کوتاه سرمایه‌گذاری شد. ۵ درصد آمار بیکاری در همین استان زنجان کاهش پیدا کرد. این در حالی است که اشتغال در کشور روند افزایشی دارد. یکی از نگرانی‌های مردم زنجان در حوزه مسکن است و در بدو ورود از برخی پروژه‌ها بازدید کردم. بسیاری از پروژه‌ها به ثمر نشست. بیش از ۷ هزار مسکن آماده تحویل شد. بیش از ۱۰ هزار مسکن برای تحویل به متقاضیان زمین آماده شد. در سفر نخست در بازدید از کوی فلسطین در یکی از مناطق حاشیه‌نشین مشاهده کردم برخی‌ وضعیت زندگی خوبی ندارند. به استاندار زنجان دستور دادم منازلی را برای این اهالی تخصیص دهند. امروز در بازدید مشاهده کردم که برای همان اهالی منازل جدیدی تخصیص داده‌اند.»

برنامه دولت حل مسئله در حوزه‌های مختلف است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در رابطه با کشاورزی و حوزه آب بیشترین آب مصرفی مربوط به آب کشاورزی است، گفت: «باید یک الگوی مصرف برای کشاورزی داشته باشیم. در این دولت برنامه‌های ما عبور کردن از چاله‌ها بدون برنامه نیست. برنامه دولت حل مسئله در حوزه‌های مختلف است. بنابراین مسئله آب در استان مسئله ما است و مسئولان استانی باید کار را دنبال کنند.»
 رئیسی با اظهار تاسف از 18 سال نیمه‌کاره ماندن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گفت: «قرار شد که این کار را به استان واگذار کنیم و اعتبارش تخصیص یابد و این ورزشگاه تا شهریور تکمیل شود. کار‌های نیمه‌تمام باید به مرحله بهره‌برداری برسد. بنده به‌عنوان یک طلبه خدمتگزار وظیفه نوکری مردم را دارم. خواسته مردم در دستگاه دولتی باید انجام شود و بوروکراسی اداری و پیچ دادن امورات به هیچ عنوان قابل‌قبول دولت نیست.»

راه‌اندازی واحدهای ‌تعطیل ‌به خوبی دنبال شد‌
رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در بدو ورود به استان زنجان در فرودگاه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف سفر دوم استانی خود به زنجان گفت: «یک‌سری نیازها از طریق مسئولان و اقشار مختلف مردم جمع‌آوری شده که در این جلسه آنها را بررسی خواهیم کرد.»
وی ضمن ادای احترام به 3535شهید استان زنجان گفت: «در دور نخست سفر با توجه به نیازهای استان مصوباتی داشتیم و طبیعتاً دور دوم سفر پیگیری مصوبات دور نخست است که ببینیم چه اقداماتی از سوی مسئولان استانی صورت گرفته است. طبق گزارش‌هایی که در اختیار ما قرار دارد مدیران استان همت به خرج داده‌اند، کارهای خوبی انجام شده و برخی دیگر در حال انجام و اقدام است.»
وی به موضوع مهم دیگر در استان یعنی حوزه «اشتغال» اشاره کرد و گفت: «موضوع اشتغال یکی از نگرانی مهم مردم استان زنجان است. آمارها نشان می‌دهد نرخ بیکاری کاهش جدی داشته است. همینطور احیا و راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل نیز از کارهایی بوده که در استان به خوبی دنبال شده است.»

نماز بهترین عنصر صیانت از نسل جوان است
رئیس‌جمهور همچنین در اجلاس سراسری نماز در زنجان با بیان اینکه رسانه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی باید نسل نو را متوجه برکات و آثار نماز کنند، تأکید کرد: «بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان و آحاد جامعه نماز است و نماز است و نماز. شکل‌گیری حیات طیبه و ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان‌پذیر نیست. نماز در حیات طیبه انسان‌ها بسیار تأثیر می‌گذارد. رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است و زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد. مستحکم‌ترین پشتوانه برای یک انسان سالک که می‌خواهد در حوزه مبارزه با نفس و شیاطین، اشرار و طواغیت موفق شود نماز است. نماز در نسل جوان بیشتر شود و ما مسئولیت داریم نسبت به نسل نو در توجه دادن آنان به‌سوی نماز و آثار و برکات و معنویات این فریضه الهی؛ این وظیفه همه ما و رسانه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی است.»

مهم‌ترین عنصر مقاومت فلسطینیان نماز است
رئیس‌جمهور ادامه داد: «در تصاویر و جلوه‌هایی که از فلسطین می‌بینیم، نماز خواندن افرادی است که مصیبت دیده بودند و روی خرابه‌ها نماز می‌خواندند. مهم‌ترین عنصر مقاومت فلسطینیان همان توجه به نماز و برپایی آن است. نیروبخش‌ترین عنصر برای انسان سالک، نماز است. چه چیز بچه‌های فلسطین را مقاوم نگه داشته است جز توجه به قرآن و نماز. بزرگ‌ترین امید فلسطنیان نماز و قرآن است که آنها را مقابل دشمن سرپا و مقاوم نگه داشته است.»وی در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: «بسیار مهم است کارمندان ببینند رئیس اداره به نماز توجه جدی دارد. ما باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی نگران باشیم، آسیب‌های اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند.
از ارزیابی‌هایی که در ستاد اقامه نماز انجام می‌شود سپاسگزارم، اما می‌خواهیم که سازمان‌ها و ادارات توجه دادن و تنبه دادن نسبت به نماز را به‌رغم اینکه همه بلد هستند، اما ما یادآوری، ارزیابی و رصد کنند. نماز در موفقیت‌ها نقش دارد. اگر متنبه شوند متشکر خواهند شد که توجه دادیم به نماز و روح نماز. به‌خصوص نسل جوان که سرمایه کشور هسنتد.»

 


تعداد بازدید :  533