شماره ۵۰۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
تاثیر قهوه در پیشگیری از سرطان‌

پزشکان معتقدند مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را در زنان کاهش دهد.
در این بررسی پزشکان با بررسی اطلاعات مربوط به بیش از 456‌هزار زن، عادات غذایی 2800 نفر از آنان را که به سرطان مخاط رحم مبتلا بودند مورد ارزیابی قرار دادند و درنهایت مشخص شد زنانی که روزانه 4 فنجان قهوه مصرف می‌کنند نسبت به آنهایی که کمتر از یک فنجان در روز قهوه می‌نوشند 18‌درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان مخاط رحم هستند.
«ملیسا مریت» از کالج سلطنتی لندن که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، گفت: مشاهده این نتیجه که مصرف میزان بیشتری از قهوه با کاهش خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم ارتباط دارد، موضوعی دور از ذهن نبود چرا که با نتایج به دست آمده در مطالعات پیشین مطابق بوده است.
مریت همچنین افزود:  در این بررسی 84ماده خوراکی و مغذی مورد ارزیابی قرار گرفت که بیشتر مواد غذایی آزمایش شده، ارتباط پیوسته‌ای با خطر سرطان مخاط رحم نداشتند. در این مطالعه نیز رابطه علت و معلولی بین نوشیدن قهوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم مشخص نشده است.
به گزارش هلث دی نیوز‌، پزشکان انگلیسی به‌طور قطع نمی‌دانند چرا مصرف قهوه خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد هرچند این احتمال وجود دارد که قهوه با تغییر در نسبت هورمون‌ها سطح استروژن را در بدن کاهش داده و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان را بکاهد. به گفته پزشکان در صورتی که نسبت بین استروژن و پروژسترون تغییر کند و میزان استروژن بیشتر شود، خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم افزایش می‌یابد.


تعداد بازدید :  289