شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
روحانی در دیدار وزیر خارجه چین:
حضور موثر چین، مسیر توافق جامع را کوتاه می‌کند

رئیس‌جمهوری ایران در دیدار وزیر خارجه چین گفت: «در شرایط کنونی اگر اراده سیاسی کافی در طرف مقابل وجود داشته باشد می‌توان در زمان نزدیک، به توافق نهایی دست یافت و حضور موثر چین این فاصله را کوتاه‌تر می‌کند». به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه و در دیدار «وانگ ای» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین با اشاره به اهمیت راهبردی همکاری‌های تهران - پکن در توسعه و امنیت منطقه‌ای، گفت: امیدواریم با همکاری چین و در قالب مذاکرات با 1+5 بتوانیم هر چه سریعتر شاهد توافقی جامع باشیم که علاوه بر تأمین حقوق ملت ایران، زمینه تفاهم و همکاری‌های بین‌المللی را افزایش دهد.
رئیس‌جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اگر اراده سیاسی کافی در طرف مقابل وجود داشته باشد می‌توان در زمان نزدیک به توافق نهایی دست یافت و حضور موثر چین این فاصله را کوتاه‌تر می‌کند.
روحانی همچنین همکاری ایران و چین را در مسائل مهم منطقه‌ای مورد تأکید قرار داد و گفت: شرایط کنونی و تحولات منطقه ایجاب می‌کند دو کشور رایزنی‌ها و همکاری خود را هرچه بیشتر افزایش دهند.
«وانگ ‌ای» وزیر امور خارجه خلق چین نیزبا اشاره به اراده ایران برای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و تلاش برخی کشورها برای ایجاد مانع در مسیر توسعه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران و جنابعالی بارها به جامعه بین‌المللی تأکید کرده‌اید که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این رویکرد در حل‌وفصل موضوع هسته‌ای ایران بسیار موثر است.
«وانگ ای» اظهار امیدواری کرد که مذاکرات اخیر هرچه زودتر به توافق جامع بینجامد تا این مسأله دخالت‌های خارجی را در مسیر توسعه ایران رفع کند و تهران به‌عنوان کشور بسیار مهم در صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هر چه بیشتر نقش‌آفرینی
 کند.


تعداد بازدید :  92