شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
خبر

معرفی 11 نفر برای ریاست دانشگاه‌ها به شورایعالی انقلاب فرهنگی
شهروند| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که 34 دانشگاه توسط سرپرست اداره می‌شود، گفت:  در زمان حاضر شرایط 11نفر پیشنهادی برای احراز ریاست 11دانشگاه در شورایعالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، محمد فرهادی در مورد دانشگاه‌هایی که هنوز وضع ریاست آنها مشخص نیست، گفت: از میان تعداد دانشگاه‌هایی که باید برای آنها رئیس تعیین می‌شد، هنوز 33 یا 34 دانشگاه با مدیریت سرپرست‌ها اداره می‌شوند.
وی ضمن رد این موضوع که ریاست طولانی‌مدت دانشگاه‌ها موجب خلل به روند کاری آنها می‌شود، اظهار داشت: بالاخره افرادی که تعیین شده‌اند سرپرست دانشگاه هستند و با توجه به این‌که مسئولیت برعهده آنهاست در حال انجام کار خود هستند.
فرهادی در مورد میزان افزایش بودجه پژوهشی در‌ سال آینده و این‌که آیا از نظر او این میزان افزایش بودجه مناسب فعالیت‌های پژوهشی و شرایط رو به رشد دانش در کشور است یا نه، ضمن مناسب ارزیابی کردن میزان افزایش بودجه پژوهشی گفت: با افزایش 20 تا 25‌درصدی بودجه‌های پژوهشی باید گفت که بودجه این بخش واقعا  بسیار بهتر شده است.

فرماندار تهران خبرداد   افزایش کرایه‌ها در‌سال آینده براساس نرخ تورم
فارس| فرماندار تهران با اشاره به اصلاح مصوبه شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در‌سال آینده گفت:  قطعا کرایه‌ها در‌سال 94 براساس نرخ تورم اجرا خواهد شد.
عیسی فرهادی، فرماندار تهران درباره افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران اظهار داشت: کرایه‌ها براساس نرخ تورم و نزدیک به آن افزایش پیدا خواهد کرد. او در پاسخ به این پرسش مبنی بر این‌که آیا مصوبه شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در‌سال آینده اجرا خواهد شد یا خیر؟ گفت: این مصوبه با اصلاح و تغییراتی اجرا می‌شود. فرهادی در ادامه با اشاره به این‌که کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی تا پایان‌سال جاری تغییری نخواهد داشت، افزود:
 هر گونه تغییر در نرخ کرایه‌ها در‌سال آینده خواهد بود ضمن این‌که با کسانی که تا پایان‌سال جاری کرایه‌ها را افزایش دهند برخورد خواهد شد.

انتقاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از تلاش برای ایجاد انجمن‌های جایگزین
شهروند| انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به رایزنی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به‌ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی انتقاد کرد.
در این بیانیه آمده است، متاسفانه باخبر شدیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدتی قبل به بهانه رایزنی و اخذ نظر مشورتی روزنامه‌نگاران با دعوت از اعضای این انجمن یا روزنامه‌نگاران غیرعضو، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی برای ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران کرده است. این درحالی است که وزارتخانه مذکور به‌موجب دستور رئیس‌جمهوری محترم از مدت‌ها قبل ماموریت یافته زمینه برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و متعاقب آن بازگشایی انجمن را فراهم کند، اما تاکنون هیچ‌گونه اقدام درخور توجهی در این زمینه صورت نگرفته است. مضافا این‌که اساسا و مطابق مفاد قانون‌کار و مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار، مداخله دولت در ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ممنوع است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است،
هیأت مدیره «انجمن‌صنفی روزنامه‌نگاران ایران» ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات غیرمسئولانه  به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشدار می‌دهد دست از مداخله در امور تشکل‌های کارگری بردارد و تبعات داخلی و بین‌المللی این رفتارها را مدنظر قرار دهد.
این بیانیه تأکید می‌کند، از تمامی اعضای «انجمن‌صنفی روزنامه‌نگاران ایران» انتظار می‌رود ضمن حفظ هوشیاری، با استواری و انسجام صنفی، در این روزهای دشوار، شکیبایی پیشه‌کنند و نمایندگان خود را در مسیر پیگیری امور مربوط به بازگشایی انجمن تنها نگذارند. بی‌تردید این طرح نیز مانند دیگر طرح‌های تفرقه‌افکنانه ناکام خواهد ماند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری اعلام کردطرح حمایت از اطفال و نوجوانان در نوبت بررسی کمیسیون قضایی مجلس
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت:  طرح حمایت از اطفال و نوجوانان پس از بررسی در کمیسیون تخصصی مجلس به کمیسیون اصلی ارجاع شده و اکنون در کمیسیون قضایی مجلس مطرح است.  عبدالعلی میرکوهی درباره وضع لوایح قضایی با اشاره به لایحه جامع وکالت اظهار کرد: این لایحه توسط مجلس اعلام وصول شده و اکنون در حال ارجاع به کمیسیون قضایی مجلس است؛ هیأت‌رئیسه باید هر چه زودتر این لایحه را به کمیسیون قضایی مجلس ارسال کند.


تعداد بازدید :  300