شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

عصر روز گذشته؛محمدرضا رحیمی راهی زندان اوین شد
عصر روز گذشته حکم حبس محمدرضا رحیمی اجرا و نامبرده روز گذشته به زندان اوین معرفی شد.
به گزارش ایسنا، دادسرای عمومی و انقلاب تهران دراین‌باره اعلام کرده است که با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس‌جمهوری دایر بر تحمل 5‌سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرد. بر این اساس ماموران پلیس در تاریخ 26/11/93 با حضور در محل سکونت محکوم علیه وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.

واکنش سردار جزایری به مصوبه مجمع تشخیص:مصوبه اخیر درباره انتخابات مسأله تازه‌ای نیست
سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در پی تصویب «ممنوعیت ورود افراد نیروهای مسلح در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی در انتخابات و جانبداری از داوطلبان خاص» توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل تاکنون و در چارچوب فرامین و رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از ورود در دسته‌بندی‌ها، جناح‌بندی‌ها و گروه‌های سیاسی اجتناب داشته‌اند.
 به گزارش فارس، وی افزود: ارتقای سطح شناخت و بصیرت سیاسی همواره در دستور کار نیروهای مسلح قرار داشته و در این زمینه تلاش شده است آحاد نیروهای مسلح از درک و شناخت و تحلیل درست در مورد پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، شناخت جریانات و گروه‌های همگرا و واگرا نسبت به انقلاب و نظام و سایر موضوعات مربوط برخوردار باشند. جزایری با تأکید به این‌که «مصوبه شورای تشخیص مصلحت در مورد انتخابات و عدم ورود نیروهای مسلح به گروه‌ها و جریانات و احزاب سیاسی، مسأله تازه‌ای نیست»، گفت:  نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر امام و رهبری فراتر از گروه‌بندی‌های سیاسی، به‌دنبال اجرای رسالت و مأموریت بزرگ حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن بوده و بدیهی است در این راه حسب فرامین، قوانین و مقررات جاری با هر مانعی مقابله خواهند کرد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان:  حذف جریان اصلاح‌طلب خطرناک است  تاریخ را نمی‌توان پاک کرد

محمدرضا عارف با بیان این‌که جریان رقیب به دنبال حذف اصلاح‌طلبان بود، اظهار کرد:  تفکر حذف جریان اصلاح‌طلب برای کشور خطرناک است، ما در خیر و شر نظامی که به آن وفادار هستیم، مسئولیم و در این نظام پیروزی و شکست یکی است.
به گزارش ایسنا، عارف در نشست مجمع جوانان اصلاح‌طلب استان گلستان با اشاره به این‌که در اصلاحات«من» معنا ندارد، خاطرنشان کرد:  خرد جمعی و سعه صدر از ویژگی‌های بارز تفکر اصلاح‌طلبی است.  ما اعتقاد به اصلاحات مستمر داریم و حرکات جهشی و ناگهانی هیچ ارتباطی با اصلاح‌طلبی ندارد. تفکر اصلاحات ریشه در آرمان‌های انقلاب دارد و رسالتی که برای اصلاح‌طلبان قائل هستیم توجه به ارزش‌هاست.
همچنین، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان نیز با عارف دیدار کرد. وی با بیان این‌که باید تندروها از دو جریان سیاسی کشور کنار گذاشته شوند، خاطرنشان کرد: آنچه به انقلاب و نظام آسیب می‌زند تندروی است و باید مراقبت کرد تندروها میدان‌دار نشوند.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه مداخله جویانه آمریکا؛آمریکا به‌جای توصیه‌  از تکرار فاجعه قتل ۳ مسلمان جلوگیری کند
سخنگوی وزارت‌خارجه ایران به بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه مطبوعاتی اخیر وزارت خارجه آمریکا و ادعاهای مطرح شده در مورد اقدامات قوه قضائیه و دستگیری و بازداشت برخی افراد، ضمن رد بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا گفت:  این بیانیه مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است و مغایر با تعهدات صریح دولت آمریکا ذیل بیانیه الجزایر می‌باشد.مرضیه افخم افزود: مناسب است مقامات آمریکایی به‌جای اینگونه اظهارنظرها و تـوصیه‌های نامربوط به سایر کشورها، تـوجه خود را بـه گزارشات
رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل درباره حقوق شهروندی اتباع آن کشور معطوف کنند و با تمهیدات لازم از تکرار حوادثی مانند فاجعه قتل 3 دانشجوی مسلمان آمریکایی ممانعت به‌عمل آورده و در پی اجرای عدالت باشند.سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا صبح روز گذشته طی بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواستار آزادی فوری موسوی، کروبی و زهرا رهنورد در ایران شده بود.


تعداد بازدید :  210