شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
شکارهای مردان زورگیر با موتورهای هوندا

شهروند| مردان موتورسوار که به زورگیری‌های سریالی در شمال پایتخت دست می‌زدند، در دام ماموران گرفتار شدند. 18 دی‌ماه مردی به کلانتری مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت: «ساعت 30: 22 بود در خیابان ولیعصر – جنب پمپ بنزین باغ موزه سینمایی، جهت خرید ساندویچ ایستاده بودم که یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی با دوسرنشین جوان به من نزدیک شد. سرنشینان آن به بهانه تماس اضطراری از من درخواست تلفن همراه کردند. به قصد کمک، گوشی تلفن همراه خود را به آنها دادم اما ناگهان سرنشین عقب موتور چاقویی را به سمت من گرفت و با تهدید اقدام به زورگیری و سرقت پول همراهم کرد.
با آغاز رسیدگی به پرونده و انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی، یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام عباس 19ساله که با وجود سن کم بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود، از سوی مالباخته شناسایی شد.  دستگیری عباس در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در محل سکونتش واقع در منطقه تجریش – خیابان اسداللهی، دستگیر شد. ماموران در بازرسی از محل سکونتش تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی کشف کردند.  متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در همان تحقیقات اولیه ضمن معرفی همدستان خود و اعتراف به زورگیری و موبایل‌قاپی در مناطق شمالی شهر تهران، عنوان داشت که گوشی‌های تلفن همراه‌های گرانقیمت را 400‌هزار تومان می‌فروخته است.  با توجه به کشف تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه دارای سابقه سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند.
دو مالباخته که گوشی تلفن همراه آنها به صورت همزمان سرقت شده بود، پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی اموال خود عنوان داشت: «در داخل پارک نشسته بودیم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین در مقابل پای ما ایستادند و ناگهان با تهدید چاقو هر دونفر ما را مجبور کردند تا تمامی پول و گوشی‌های تلفن همراه خود را به آنها بدهیم؛ زمانی که متوجه شدیم در صورت هرگونه مقاومت، سرنشین موتور هر دونفر ما را چاقو خواهند زد، به ناچار پول و گوشی‌های تلفن همراه خود را به آنها دادیم.» در ادامه رسیدگی به پرونده، دیگر اعضای گروه سارقان به نام‌های «حمید» (21ساله)، «فردین» (27ساله)، «مصطفی» (18ساله)، «ولی» (25 ساله) و مخفیگاه‌های آنها در خیابان «گلاب دره» و محدوده «امامزاده قاسم» شناسایی و به صورت همزمان، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.  متهمان دستگیر شده که به مصرف موادمخدر از نوع گل اعتیاد دارند به زورگیری به شیوه تک یا دو موتوره و با استفاده از انواع موتورسیکلت‌های «طرح هوندا 125» و همچنین «پالس» اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف این مردان به زورگیری در مناطق شمال شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر مالباختگان، بازپرس پرونده خواست تا تصویر بدون پوشش تصاویر متهمان در جراید چاپ شود، لذا از کلیه شاکیان که موفق به شناسایی تصویر زورگیران شده‌اند، دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر (مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  100