شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
افزایش همکاری‌های هلال‌احمر ایران با صلیب‌سرخ آلمان

گروه‌هلال| امروزه در سطح بین‌المللی میزان توانمندی جمعیت‌های ملی «هلال‌احمر» و «صلیب‌سرخ» یکی از معیارهای سنجش میزان فعالیت‌های بشردوستانه در هر کشور است. این جمعیت‌ها با هدف تخفیف آلام‌انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت‌عمومی در سطح جهان تشکیل شده‌اند؛ تقویت روابط بین‌فدراسیونی یکی از راهبردها برای رسیدن به این اهداف است. جمعیت هلال‌احمر جمهوری‌اسلامی ایران نیز روابط دو‌جانبه بین‌جمعیتی را به‌منظور تبادل‌اطلاعات و توانمندی‌ها به‌عنوان یک‌هدف قرار داده است. در همین راستا رئیس جمعیت هلال‌احمر  در هفته گذشته به‌منظور ارتقای سطح روابط دوجانبه و بازدید از توانمندی‌های صلیب‌سرخ آلمان به این کشور رفت و تفاهمنامه‌ای که میان دو جمعیت شکل گرفته بود، تمدید شد.
این سفر به‌منظور بازدید از توانایی‌ها و امکانات صلیب‌سرخ آلمان، گسترش همکاری‌ها و افزایش مشارکت‌های استراتژیک دو جمعیت در زمینه‌های امور بشردوستانه در چارچوب اصول هفتگانه نهضت‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و تصمیمات مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، انجام شد.
دکتر سید امیرمحسن ضیایی در این سفر با مسئولان صلیب‌سرخ آلمان ازجمله معاون رئیس این جمعیت، معاون خدمات بین‌المللی و امداد ملی، معاون رئیس همکاری‌های بین‌المللی و رئیس ستاد بحران منطقه منا دیدار و گفت‌وگو کرد. بر این اساس تفاهمنامه امضا شده پیشین میان دو جمعیت ملی ایران و آلمان، با هدف پوشش فعالیت‌های بشردوستانه در سطح ملی میان دو کشور آلمان و ایران و در سطوح بین‌المللی و توجه به مسائل حال‌حاضر در حوزه ارایه خدمات انسان‌دوستانه و رفع نیازهای گروه‌های آسیب‌پذیر تا پایان‌ سال ۲۰۱۶ میلادی میان دو طرف امضاء و
 تمدید شد.
در این تفاهم‌نامه، همکاری در زمینه حمایت از جمعیت ملی ایران در پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه در ایران و پاسخگویی به این نیازها در امداد و بازتوانی در سوانح مورد موافقت و تأکید طرفین قرار گرفت.

 


تعداد بازدید :  148