شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
آب و هوا


... بارش باران در اکثر نقاط کشور
براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، از اوایل امروز بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود و به تدریج به غرب و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد. با گسترش این سامانه بارشی به سمت شرق، در اواخر امروز و طی روز سه‌شنبه، علاوه بر ادامه بارش در مناطق ذکر شده، برای مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
شدت بارش‌ها امروز و سه‌شنبه روی ارتفاعات مرکزی زاگرس خواهد بود. روز چهارشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر، بارش در این مناطق شروع شده و
 به طور متناوب تا پایان هفته ادامه می‌یابد. از امروز تا چهارشنبه، بروز پدیده گرد و خاک در برخی استان‌های جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.  امروز در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، لرستان و دامنه‌های کوه البرز بارش باران و در استان‌های ایلام، فارس و شمال و شرق خوزستان، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد بارش باران و در شمال استان فارس و شمال و شرق استان خوزستان نیز بارش باران و برف خواهیم داشت. در همین مدت در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.  آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، گاهی نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز۴ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی با وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۵ و ۱۳ درجه خواهد بود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با کمینه دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته آذربایجان غربی و‌ شرقی، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و بوشهر، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  243