شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

انجمن نویسندگان آمریکا در مراسمی که به صورت همزمان در لس‌آنجلس و نیویورک برگزار ‌شد، برندگان ‌سال 2015 خود را معرفی کردند. «هتل بزرگ بوداپست» و «بازی تقلید» به‌عنوان برندگان بزرگ این دوره انتخاب شدند.

فیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی و فیلم کوتاه «سرمه» به کارگردانی آزاده قوچاق در بخش رقابتی بیست ‌و پنجمین جشنواره «سینه‌کوئست»  حضور  دارند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «شهر 3» تا 12 خردادماه 94 برگزار می‌شود.

جشنواره خصوصی تئاتر «امید» که طی سال‌های اخیر با ریاست پیام دهکردی و با حضور هنرمندان جوان تئاتر برگزار می‌شد،‌ سال‌جاری به‌دلیل مشکلات مالی برگزار نمی‌شود.


سیروان خسروی یکی از اجراکنندگان بخش پاپ جشنواره‌ موسیقی فجر شامگاه 25 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد بود. او در بخشی از اجرایش اعلام کرد که می‌خواهد با هوادارانش عکس «سلفی» داشته باشد.

عصر شنبه 25 بهمن‌ماه همزمان با زادروز 73 سالگی رضا قیصریه، با حضور تعدادی از دانشجویان او و نادیا معاونی و آنتونیا شرکاء از همکاران او در دانشگاه، جشن تولد کوچکی برای این نویسنده و مترجم پیشکسوت ادبیات ایتالیایی در منزلش برپا شد.

مراحل میکس و مستر «فقط گوش کن» آلبوم جدید رضا صادقی به پایان رسیده است. او این روزها درحال اخذ مجوز نهایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا به‌زودی آلبومش را منتشر کند.


سفیر ایتالیا طی مراسمی در سفارت این کشور در ایران نشان شوالیه فرهنگی ایتالیا را به خاطر فعالیت‌ها و تأثیرگذاری‌های بهروز غریب‌پور، به این هنرمند تئاتر اهدا کرد.

نمایش «شبی بیرون از خانه» نوشته‌ هارولد پینتر که به آسیب‌شناسی اجتماعی وابستگی‌های ناسالمی که در جامعه وجود دارد پرداخته تا 28 اسفند در تماشاخانه استاد مشایخی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

دانشکده سینما تئاتر در جشن پنجاه سالگی خود از جمشید مشایخی بازیگر و رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما به‌عنوان فارغ‌التحصیلان این دانشکده تجلیل می‌کند.


هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه  امروز۲۷ بهمن آغاز به کار می‌کند.

محمدعلی نجفی، کارگردان پیشکسوت ایرانی که سال‌ها بود از ساخت فیلم سینمایی فاصله گرفته بود، حالا بعد از 9‌سال فیلمبرداری جدیدترین اثرش «پرسه در شهر لاجوردی» را در اصفهان به پایان رسانده است.  این فیلم درباره پرسه در گذشته زنی است که رنگ و بویی تازه دارد.  در این فیلم مینا ساداتی،امید زندگانی، پدرام معیریان  و....  به ایفای نقش می‌پردازند.

بنیامین که حدود دو هفته‌ای است برای اجرای کنسرت «هفته عشق ایرانی» به لندن سفر کرده نهایت کنسرتش با حواشی بسیار و دخالت پلیس امنیتی این کشور همراه شد. در اولین روز از اجرای این کنسرت، در میانه‌های اجرا خبر بمب‌گذاری و حضور پلیس در سالن به گوش رسید و  حدود 100 نیروی پلیس با حضور در سالن محل برگزاری، حاضران در کنسرت را به‌بیرون هدایت کردند. اما بنیامین آن طور که خودش در صفحه اینستاگرامش  نوشته در جلوی در سالن آهنگ های پایانی را برای مردم خوانده است.


تعداد بازدید :  244