شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
احمد مسجدجامعی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران:
تهرانگردی‌ها بسیاری از آثار تاریخی تهران را نجات داده است

شهروند| تهرانگردی‌ها در 39 دوره‌ای که انجام شده تعدادی بسیاری از آثار تاریخی پایتخت را نجات داده است.  احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران دیروز با حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران که آیا برنامه‌های تهرانگردی تأثیری در معرفی آثار تاریخی داشته گفت: تهرانگردی بخشی از روایت ایران است، به دلیل این‌که تهران روایت ایران است و تاکنون کمتر به آن توجه شده است. در تهران کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و اماکن تاریخی وجود دارد که با زندگی مردم پیوند خورده، اما چون ارزش‌های این ظرفیت‌ها در حاشیه قرار گرفته به فراموشی سپرده شده است. تهرانگردی به این حوزه پرداخته و شرایط حضور در این فعالیت‌ها را در سطح شهر فراهم کرده است.
او درباره تأثیر برنامه‌های تهرانگردی درنجات برخی آثار تاریخی گفت: خانه مدرس یک عمارت رها شده بود، بازدیدی که داشتیم باعث شد بخش خصوصی این خانه را بخرد و زیر نظر میراث فرهنگی تعمیر و مرمت کند. برای موزه صنعتی هم همین اتفاق افتاد، لطف کردند و در جریان تهرانگردی درِ موزه را باز کردند، درحالی‌که شاید تا آن وقت سال‌ها به این موزه بی‌توجهی شده بود؛ اما از آن بازدید تا حالا سازمان جمعیت هلال‌احمر وارد قضیه شده و موزه را در دست تعمیر دارد.» او در پاسخ به سوال دیگری درباره سرنوشت عمارت «عشرت‌آباد» با توجه به تفاهم‌ها و توافق‌های اولیه‌ای که خودش برای حفظ این بنای تاریخی حدود یک‌سال پیش انجام داده بود و اکنون جرثقیل‌ها به حریم‌اش تجاوز کرده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: به‌طور خاص نمی‌دانم در عشرت‌آباد چه شده و باید پرس‌وجو کرد.
عضو شورای شهر تهران سپس با اشاره به راه‌اندازی خانه گرافیک در تهران که به نجات یک عمارت تاریخی منجر شد، افزود: «این آثار در فضای شهر تهران گم‌شده‌اند و ما دنبال شناساندن آنها به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند هستیم.»


تعداد بازدید :  169