شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
پرسه در بازار

3 واردکننده انحصاری عامل گرانی موز

علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان علت افزایش قیمت موز در بازار را واردات انحصاری دانست و گفت: واردات موز تنها در اختیار 2 الی 3 نفر و در انحصار آنهاست، این افراد هر چقدر بخواهند این میوه را عرضه می‌کنند و درحال حاضر عرضه آن را کاهش داده‌اند. او همچنین با اشاره به کاهش قیمت خیار و سیب ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم سیب درختی ۳۰۰ تومان کاهش یافته و درحال حاضر بهای نوع درجه آن ۲۵۰۰ تومان است. علاوه بر این قیمت هرکیلوگرم خیار نیز ۴۰۰تومان کاهش داشته و از ۹۰۰تومان به ۵۰۰تومان رسیده است. این در شرایطی است که قیمت موز بین ۳۰۰تا ۴۰۰تومان افزایش یافته و به ۴۵۰۰تومان رسیده است.

مصنوعات طلاکاری استاندارد ندارند

مسعود مظفری‌پور،  عضو اتحادیه طلا و جواهر از نداشتن استاندارد مصنوعات طلاکاری شده خبر داد و گفت: این کالاها هیچ استانداردی ندارند و با توجه به این‌که تقلب‌هایی در این نوع کالاها صورت می‌گیرد چندین‌بار با اداره استاندارد نامه‌نگاری کردیم تا بتوانیم حداقل استانداردی را برای این نوع کالاها مشخص و این حوزه را ساماندهی کنیم. مظفری‌پور درعین‌حال بیان کرد: با استانداردسازی مصنوعات طلا از سودجویی قاچاقچیان جلوگیری می‌شود چون درحال حاضر 50‌درصد کالاهای موجود در بازار در این حوزه به صورت قاچاق و بیشتر از کشورهای حوزه خلیج‌فارس وارد می‌شود. این موضوع درحال حاضر تنها به زیان مصرف کنندگان تمام شده است .

واردات گوجه‌فرنگی ارزانقیمت پاکستانی به بازار

درحالی‌که این روزها گوجه‌فرنگی از کشاورزان با قیمت ۱۰۰ تومان خریداری می‌شود، قیمت گوجه‌فرنگی در مغازه‌های سطح شهر تهران حدود 2‌هزار تومان است. این در شرایطی است که یک منبع آگاه نیز از ورود غیرمجاز گوجه‌فرنگی پاکستانی به میرجاوه و زاهدان و عرضه آن به نازل‌ترین قیمت خبر می‌دهد. افت و خیز شدید قیمت گوجه‌فرنگی حکایت از بی‌برنامه بودن در تولید و صادرات این محصول و شاید هم ورود غیرمجاز آن دارد به‌طوری که فارس به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی از ورود غیرمجاز گوجه‌فرنگی پاکستانی با نازل‌ترین قیمت به علت تولید فراوان در این کشور به میرجاوه و زاهدان خبرداده است.


تعداد بازدید :  224