شماره ۵۰۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

ثروتمندان روس به بازار مسکن اسپانیا پشت کردند: اسپانیا روی ثروتمندان روسیه‌ای حساب باز کرده بود تا بازار مسکن خود را بهبود بخشد. اما فروپاشی ارزش روبل، کاهش قیمت نفت و بحران اوكراین تمام نقشه‌های این کشور را برباد داد. رامون ریپرا رئیس موسسه FIABCI Espana، دراین‌باره می‌گوید: ثروتمندان روسیه دیگر تمایلی به خرید خانه در سواحل آفتابی اسپانیا ندارند و بیشتر آنها به فکر فروش املاکشان در اسپانیا هستند.  (بیزینس اینسایدر)

کسری حساب مالی چین 91.2‌میلیارد دلار: پیش‌بینی می‌شود جریان سرمایه چین در‌سال 2015 همچنان نوسان داشته باشد. براساس آمار وزارت کشور چین در 3ماهه آخر 2014 کسری حساب مالی این کشور به رکورد 91.2‌میلیارد دلار رسیده بود. (رویترز)


بنزین ونزوئلایی ارزانتر از شکلات: وزیر امور مالی ونزوئلا اعلام کرد که به‌زودی در سیاست‌های اعمالی روی بنزین تغییر ایجاد می‌کند. این خبر به‌معنای آن است که کشورهای عضو اوپک اکنون در حجم زیادی یارانه به بنزین پرداخت می‌کنند که باعث شده قیمت بنزین به پایین‌ترین سطح برسد. رودولفو مارکوتورس وزیر امور مالی ونزوئلا گفت: «یک تکه شکلات نمی‌تواند گران‌تر از یک لیتر بنزین باشد» . (اسپوتنیک نیوز)

کاهش ۳۵‌درصدی قیمت گاز صادراتی روسیه به اروپا:  وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد به دلیل کاهش جهانی قیمت نفت، گاز صادراتی روسیه به اروپا با ۳۵‌درصد کاهش قیمت روبه‌رو خواهد شد به همین دلیل قیمت هر مترمکعب گاز صادراتی این کشور به اروپا در‌ سال 2015 به 222 دلار کاهش یافته است. بر همین اساس قیمت این میزان گاز در اوایل ‌سال 2014 معادل 350 دلار و متوسط آن در پایان ‌سال گذشته به 341 دلار کاهش یافته است. (راشاتودی)


تعداد بازدید :  193