شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
حاشیه‌های برگزاری انتخابات فدراسیون هندبال
گزینه جنجالی، کناره‌گیری نکرد!

شهروند|  انتخابات پرحاشیه فدراسیون هندبال با 25رأی سرازیر شده به سمت سیدابوالحسن مهدوی به نفع شخصی با اتهام کاندیدا بودن از طرف وزارت ورزش پایان یافت.
شروع حواشی
حاشیه‌های انتخاب رئیس جدید فدراسیون هندبال از وقتی شروع شد که انگ حمایت از سوی وزارت ورزش به پیشانی مهدوی چسبید. متعاقبا، درست چند روز قبل از شروع انتخابات، چند نفر از نمایندگان استان‌ها و باشگاه‌ها تغییر کردند تا شائبه ایجاد امن‌ترین فضا برای انتخاب مهدوی با حذف نمایندگان مخالف اوج  بگیرد. جالب این‌که مسئولان فدراسیون تأکید کردند وزارت ورزش خواسته 2 باشگاهی که قرار بود در مجمع حضور داشته باشند نیز تغییر کنند! پیش از این در نامه‌ای رسمی اعلام شده بود نماینده باشگاه‌ها در انتخابات از ثامن‌الحجج مشهد و ثامن‌الحجج سبزوار هستند اما در آستانه انتخابات، وزارت ورزش در تماسی با فدراسیون هندبال از آنها خواسته در نامه‌ای رسمی نمایندگان باشگاه‌های سبزوار و مشهد را حذف کرده و در مقابل، نمایندگان بافق یزد و سپاهان را معرفی کنند.
اتهام غیرهندبالی بودن
از سوی دیگر ناآشنایی یا حداقل کم‌اطلاعی شخص انتخاب شده با هندبال، دیگر ادله مخالفت مخالفان مهدوی با اوست. او اما پس از برتری در انتخابات خیلی خونسردانه از آینده حرف زد:  «امیدوارم به نحوی کار کنم تا آنهایی که به من رأی ندادند خیلی زود نظرشان عوض شود و همراه جامعه هندبال باشم.» البته از سویی سجادی، معاون وزیر ورزش نیز این اتهام را رد کرد:  «فکر می‌کنم وی از خانواده هندبال باشد چرا که سال‌ها در بخش‌های مختلف فدراسیون هندبال مسئولیت داشته و از مدیران باسابقه وزارت ورزش محسوب می‌شود.»
40 رأیی که به دست نیامد
مهدوی که گفته بود با 40رأی، رئیس هندبال خواهد شد و در غیر این صورت کناره‌گیری خواهد کرد دیروز با کسب 25 رأی از 39 رأی ماخوذه به‌عنوان رئیس انتخاب شد اما هیچ حرفی از کناره‌گیری نزد. او حتی در حاشیه این مجمع به صورت اتفاقی با آرش برهانی روبه‌رو شد و از او تقاضا داشت که بیاید و رأی هم بدهد!
واکنش ملی‌پوشان چیست؟
ملی‌پوشان هندبال که در یکی، 2‌سال اخیر با مدیریت این فدراسیون چه در زمان کوزه‌گری و چه در زمان نصیری درگیر بودند و حتی مدتی نیز این مسأله به هندبال ملی کشورمان ضربه زد،‌ هنوز هیچ موضعی مقابل رئیس جدید نگرفتند و باید دید که مهدوی می‌تواند با سیاست خود رابطه خوبی با آنها برقرار کند یا خیر.


تعداد بازدید :  75