شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
اوباما قتل دانشجویان مسلمان در آمریکا را محکوم کرد

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد قتل 3 دانشجوی مسلمان در هفته پیش و در کارولینای‌شمالی را «وحشیانه و هولناک» خواند، هرچند در این بیانیه به انگیزه این جنایت اشاره‌ای نکرد.
این بیانیه 3روز پس از تیراندازی و مرگ این دانشجویان و یک روز پس از آن منتشر شد که FBI از آغاز تحقیق و بررسی درخصوص جنایت «چپل هیل» خبر داد. قرار است FBI تحقیقاتی را درخصوص نقض قوانین فدرال در پرونده قتل این 3جوان آغاز کند که شامل مواردی نظیر جنایت تنفرجویانه می‌شود. همچنین دفتر دادستانی آمریکا در کارولینای‌شمالی و بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری نیز تحقیقات مقدماتی را در مورد این پرونده آغاز کرده ‌است.
اوباما در این بیانیه عنوان کرد «هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر آنچه هست، آنچه به نظر می‌رسد و نحوه عبادتش هدف حملات قرار گیرد.» رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم خاکسپاری این دانشجویان و همچنین منتقدانی که از او خواستند این حملات را به‌عنوان نمونه‌ای از اسلام‌‌ستیزی محکوم کند عنوان کرد که این واکنش‌ها یاد‌آور آن است که همه مردم آمریکا عضو یک خانواده‌اند. واکنش اوباما به مرگ
 3 جوان مذکور در حالی مطرح شد که پیش از این رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفته‌ بود که دولت آمریکا باید علیه کشته شدن آنها موضع‌گیری کند و سکوت آنها معنادار است.
هفته پیش 3 دانشجو به نام‌های «یُسر محمد ابو صالحه» 21ساله، همسرش «ضیا شادی برکات» 23ساله و خواهر وی «رزان محمد ابو صالحه» 19ساله در مجتمع مسکونی خود در نزدیکی دانشگاه کارولینای‌شمالی به ضرب گلوله کشته شدند. قاتل آنها «کرگ هیکز» 46ساله پس از کشتن آنها خود را تسلیم پلیس کرد. ضارب که گفته می‌شود همسایه آنها بوده است، مدعی است که بر سر جای پارک با آنها اختلاف داشته است اما برخی این مسأله را مطرح کرده‌اند که کشته شدن آنها به دین آنها ارتباط دارد. فرمانده پلیس چپل هیل نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد «ما از نگرانی‌ها درخصوص احتمال انگیزه‌های تنفرجویانه در این جنایت آگاهیم و هر مدرکی درخصوص این پرونده را به دقت بررسی خواهیم کرد.»
مراسم تدفین این 3 دانشجو  روز جمعه و با حضور گسترده مردم و جمعیتی بالغ بر 5‌هزار نفر برگزار شد.


تعداد بازدید :  90