شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
اخبار جهان

دیدار محرمانه مقامات فلسطینی و اسراییلی
منابع فلسطینی در روز گذشته از برگزاری نشستی سری میان مقامات رژیم صهیونیستی و مقامات عالی‌رتبه فلسطینی خبر دادند و تأکید کردند که به تازگی دیداری محرمانه میان مقامات رژیم صهیونیستی نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و مسئولان بلندپایه فلسطینی انجام شده است.  به گزارش تسنیم، در این نشست طرفین راهکارهای ازسرگیری مذاکرات صلح به شرط متعهد شدن اسراییل به آزادسازی اموال بلوکه شده تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی کردند.  طرف اسراییلی در این نشست تأکید کرد که برای تسریع در روند آزادسازی اموال بلوکه شده فلسطینیان و پیدا کردن راهکاری به منظور بازگشت به میز مذاکرات سازش، اعمال فشار خواهد کرد. طرف اسراییلی همچنین وعده داد که تلاش‌های زیادی در راستای برگزاری نشست بین دو طرف فلسطینی و اسراییلی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد کرد.  

داعشی‌ها 17 پیشمرگ را در قفس سوزاندند
داعش در یک فیلم ویدئویی سوزانده شدن 17 پیشمرگ کرد را  در کرکوک به همان روش سوزانده شدن خلبان جوان اردنی به نمایش گذاشت. به گزارش ایسنا، داعش می‌گوید این نمایش وحشتناک به تلافی اقدام پیشمرگ‌ها که ماه گذشته اجساد شبه نظامیان داعش را در خیابان‌های کرکوک به نمایش گذاشتند، صورت گرفته است.  در همین حال، داعش دستورالعمل‌هایی برای روحیه دادن به نیروهایش برای فرماندهان این گروه منتشر کرده است. در این دستور‌العمل‌ها به فرماندهان گفته شده باید به گونه‌ای رفتار کنند که هدف قرار نگیرند و همواره از رمز استفاده کنند و در قالب گروه‌های کوچک به گشت زنی بپردازند.  همچنین استفاده از عاملان انتحاری به‌عنوان بهترین راه برای بالابردن روحیه شبه نظامیان مورد استقبال قرار گرفته است.  

رئیجمهوری اسبق گرجستان مشاور پور شنکو شد
رئیس‌جمهور اوکراین در اقدامی جدید «میخائیل ساکاشویلی»، رئیس‌جمهوری سابق گرجستان را به‌عنوان مشاور خود انتخاب کرد. ساکاشویلی هم اکنون در آمریکا اقامت دارد و در گرجستان به دلیل استفاده از زور علیه معترضین تحت تعقیب است. به گزارش مهر، براساس انتخاب پورشنکو، ساکاشویلی در کمیسیون بین‌المللی اصلاحات اوکراین عضویت خواهد داشت که وظیفه آن اجرای اصلاحات در اوکراین براساس اصول بین‌المللی خواهد بود.  ساکاشویلی پس از برکناری رئیس‌جمهوری پیشین گرجستان؛ «ادوارد شواردنادزه»، به ریاست‌جمهوری آن کشور رسید.  برکناری ادوارد شواردنادزه در ‌سال ۲۰۰۳ و در پی انقلابی موسوم به انقلاب گل سرخ بود که بدون خونریزی انجام شد. رهبری این انقلاب را ساکاشویلی و هم‌پیمانان سیاسی‌اش بر عهده  داشتند.

بازداشت خانگی یکی از مقامات عالی رتبه ارتش چین
به گزارش ایرنا، ژنرال «لیو هونگ جیه» که از وی به‌عنوان معاون پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح و از مقامات عالی رتبه ارتش آزادیبخش چین نام برده می‌شود به دلیل اتهامات وارده، در «بازداشت خانگی» قرار گرفت تا به وضعیتش رسیدگی شود.  شینهوا با تأیید این خبر از سوی منابع رسمی در شهرداری پکن اعلام کرد که بازداشت خانگی این مقام نظامی توسط دادستان نظامی ارتش آزادیبخش چین صورت گرفته است.  در همین حال پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه
«رن مین» نیز در خبری کوتاه اعلام کرد که ژنرال «لیو» از ‌سال 2013 با اتهاماتی چون اخذ رشوه و سوءاستفاده از جایگاه دولتی خود مواجه بوده است. در حالی ‌که برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی در کشور چین برخورد شدید و علنی با مقامات دولتی، نظامی و امنیتی را به صلاح کشور نمی‌دانند و با اشاره به
 خدشه دار شدن اطمینان ملی نسبت به دستگاه‌های حساس دولت را از ادامه این روند باز می‌دارند اما دولت کنونی چین و در راس آن «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری کشور، بر تشدید برخورد علنی با مقامات مفسد تأکید دارد.

رئیس‌جمهوری آرژانتین متهم به حمایت از عاملان انفجار«آمیا » شد
تحقیقات در زمینه طرح اتهامات علیه رئیس جمهوری آرژانتین درخصوص حمایت از عاملان انفجار «آمیا» آغاز شد.  به گزارش مهر، دادستان آرژانتین از آغاز تحقیقات در زمینه طرح اتهامات علیه «کریستینا فرناندز دی کرچنر» رئیس‌جمهوری این کشور درخصوص حمایت از عاملان انفجار آمیا در مرکز یهودیان
بوئنوس آیرس در ‌سال 1994 خبر داد.  رژیم صهیونیستی تا کنون تلاش زیادی را برای مرتبط کردن ایران و حزب الله لبنان با انفجارهای آرژانتین انجام داده اما این توطئه براساس شواهد بسیار معتبری توسط موساد طراحی و به وسیله برخی از رهبران یهودی آرژانتین که از مافیای مالی آن کشور بودند و به صورت مافیایی عمل می‌کردند، انجام شده است.


تعداد بازدید :  95