شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
رئیس بنیاد امید ایرانیان:
قبح رشوه دادن و رشوه گرفتن شکسته شد

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همچنین درخصوص محکومیت محمدرضا رحیمی با اظهار تاسف از این‌که معاون اول رئیس‌جمهوری دولت قبل به چنین اتهامی محکوم شده است و از این‌که قبح رشوه دادن و گرفتن در کشور ریخته شده است به شدت انتقاد کرد.
به گزارش امید نامه، عارف تأکید کرد: درمورد محکومیت معاون اول سابق رئیس‌جمهوری باید اولا اظهار تاسف کنم از این اتفاقی که افتاد ثانیا از قوه‌قضائیه تشکر می‌کنم که اقتدار نظام را در برخورد با فساد اقتصادی نشان داد. اگر در دهه 60 که فرمان 8ماده‌ای امام‌خمینی صادر شد با جدیت دنبال می‌شد اینگونه اتفاقات در کشور نمی‌افتاد. صدور این حکم هشداری است برای همه دست‌اندرکاران که مقابله با فساد را جزو اولویت‌های خود قرار دهند. وی ادامه داد: نباید قبح رشوه ریخته شود.متاسفانه زیر میزی به رو میزی تبدیل شده است. دستگاه‌های نظارتی اغلب نگاه مچ‌گیرانه دارند تا سیاست پیشگیرانه. باید با عوامل فساد به‌صورت قاطع برخورد شود. عارف همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد:  رئیس‌جمهوری به‌عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی مطمئنا در حل مسأله حصر به تعهداتش وفادار است ولی اینگونه مسائل باید در یک فضای آرام و با ضوابط قانونی خود دنبال شود.
همچنین عارف درباره تیم مذاکره‌کننده ایران نیز خاطرنشان کرد:  دکتر ظریف را از زمان دانشجویی می‌شناسم. الان فردی در رأس دستگاه دیپلماسی کشور است که انسانی متعهد، توانا و باهوش است و مطمئنا منافع ملی سرلوحه فعالیت‌های دکتر ظریف است. آقای ظریف به خوبی سیاست‌های غرب را می‌شناسد و باید از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کرد.

 


تعداد بازدید :  202