شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
محیط‌بان میانکاله‌ای هدف 25 گلوله شکارچیان

شهروند| یک محیط‌بان‌پناهگاه  حیات‌وحش میانکاله در یک درگیری تن به تن با شکارچیان خشن، هدف 25 گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت و زخمی شد.
ساعت30: 08 صبح روز چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه، محیط‌بان پناهگاه میانکاله حین گشت و کنترل در محدوده جزیره آشوراده با شکارچیان غیرمجاز درگیر شد.  شکارچیان برای فرار از مخمصه به سمت او شلیک کردند. پس از این حادثه محیط‌بان «مهدی دادار» با اورژانس به بیمارستان امام بهشهر منتقل شد و شکارچیان از صحنه درگیری گریختند.
زمان رضا احمدی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهشهر درباره آخرین وضع محیط‌بان مجروح گفت: «صبح روز چهارشنبه محیط‌بانان حین گشتزنی با قایق موتوری در محدوده جزیره آشوراده با 5 قایق پارویی و یک قایق موتوری مواجه شدند. زمانی که محیط‌بانان برای بررسی موضوع به سمت قایق‌ها حرکت کردند، متوجه شدند سرنشینان آنها مسلح به سلاح شکاری هستند و درون قایق موتوری تعداد زیادی لاشه انواع مرغابی و چنگر وجود داشت. محیط‌بانان با قایق دور زده و به سمت پایگاه دریابانی حرکت کردند تا از نیروهای دریابانی برای برخورد با آنها کمک بگیرند. پس از آن‌که قایق محیط‌زیست دور زد تا به سمت پایگاه دریابانی حرکت کند، تعدادی از شکارچیان از پشت‌سر به سمت محیط‌بانان شلیک کردند که یکی از گلوله‌ها به پشت پاهای محیط‌بانان برخورد کرد. 19ساچمه از ناحیه پشت ران پای راست و
 ۶ ساچمه از ناحیه پشت ران پای چپ وارد بدن مهدی دادار شد. بعد از بستری شدن این محیط‌بان در بیمارستان تحقیقات برای شناسایی عاملان این حادثه هولناک آغاز شد. تاکنون ۵ نفر از شکارچیان متخلف شناسایی شده‌اند. تحقیقات برای شناسایی سایر شکارچیان متخلف ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  107