شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
این خانه قدیمی در شرق پایتخت، قربانی سرنوشتی هولناک شدند
مرگ تلخ 4 نفر در انفجار خانه 2 طبقه
پدر 50 ساله تنها بازمانده خانه آتشین به علت شدت سوختگی در بیمارستان بستری است

شهروند| آتش سوزي مرگبار در يك خانه مسكوني در خيابان پيروزي، مرگ تلخ مادر ،یک پسر و یک دختر 17 ساله  را رقم زد. اين آتش سوزي مهيب كه به علت نشت گاز رخ داده بود، يك مصدوم نيز برجاي گذاشت كه حال وي وخيم اعلام شده است.
ساعت 27: 23 شامگاه جمعه 24 بهمن‌ماه شعله‌هاي آتش در خيابان نيكنام پيروزي زبانه کشيد و صداي آژير آتش‌نشاني در شهر پيچيد. آتش اين بار به جان ساختمان 2 طبقه‌اي افتاده بود. آتش همزمان از طبقه اول ساختمان و پارکينگ مجتمع شعله‌ور بود. اما
هيچ كس هنوز نمي‌دانست كه 5 نفر در ميان اين شعله‌ها درحال سوختن هستند. وقتي وقوع اين آتش‌سوزي به سامانه 125 اعلام شد، مأموران آتش‌نشاني ایستگاه‌های 48، 3 و نجات 9به همراه تشک نجات، خودروهاي ويژه و نردبان الکترونيکي به بزرگراه امام علی(ع) شمال، خیابان پیروزی خیابان نیكنام شرقی، خیابان زینتی افخم، كوچه خاكبازان، كوچه حریقی اعزام شدند. ماموران در حالي به محل حادثه رسيدند كه پس از ورود به خانه متوجه شدند 5نفر در خانه درحال سوختن هستند.
ماموران با مشاهده شعله‌هاي سرکش که از طبقه پارکينگ زبانه مي‌کشيد به اطفاي حريق پرداختند، ساکنان ساختمان در خانه محبوس شده بودند و راه به جايي نداشتند که با تلاش آتش‌نشانان و امدادگران شعله‌های آتش خاموش شد اما 3 نفر از اعضای يك خانواده به نام‌های بهشت 50ساله، زهرا 17ساله و امیرحسین 10ساله كه گويا مادر و دو دخترش بودند با وجود تلاش ماموران جان باختند.
همچنين 2 نفر دیگر از اعضای این خانواده به نام‌های سلیمان 50ساله و اكبر 30ساله كه پدر و پسر بودند، که حالشان وخیم بود توسط آتش‌نشانان از خانه خارج شده و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند. پس از انتقال مصدومان اين حادثه به بيمارستان مطهري كه دچار سوختگی شدید بودند، اكبر 30 ساله در بيمارستان به دليل شدت جراحت‌هاي وارد آمده جان خود را از دست داد. درحال حاضر نيز تنها يك نفر از ميان آنها هنوز زنده است ولي پزشكان حال وي را وخيم اعلام كرده‌اند.
مهدی داوری معاون عملیات سازمان كه در محل حادثه حضور داشت در این‌خصوص گفت: «پس از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یك خانه مسكونی 2 طبقه قدیمی ساخت به مساحت 70 متر مربع مشاهده می‌شد که طبقه اول آن كاملا شعله‌ور شده بود. آتش‌نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز خانه با استفاده از دستگاه تنفسی از دو جهت آتش‌سوزی را خاموش كردند.»
همچنين در ادامه سیدجلال ملکی با اشاره به اين حادثه مرگبار به «شهروند» گفت: «ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران در ساعت ۲7: 23 جمعه شب گذشته از اين حادثه مطلع شدند و بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی عازم محل حادثه در خیابان پیروزی شدند. علت این انفجار نيز، نشت گاز از وسایل گازسوز بوده است و آتش‌نشانان در ساعت ۱۳ دقیقه بامداد پس از اطفای حریق و ایمن‌سازی محل، عملیات را به پایان رساندند.» وی افزود: «كشته‌شدگان و مصدومان اين حادثه گويا از اقوام يكديگر بوده و با هم نسبت فاميلي داشتند. آن روز نيز براي میهماني به اين خانه رفته بودند و حتي يك ساعت پيش از حادثه دو نفر از میهمانان اين خانه خداحافظي كرده و رفته بودند.» ملكي در ادامه گفت: «در حال حاضر جزئيات بيشتري در دست نيست و به‌دليل حال بد بستگان قربانيان اين حادثه تلخ، هنوز نمي‌توان اطلاعات دقيقي از آنها ارایه كرد.»


تعداد بازدید :  109