شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
هویت متهم تحت تعقیب را شناسایی کنید

شهروند|پلیس در تعقیب مرد تبهکاری است که با تغییر اصالت چک‌های سرقتی دست به کلاهبرداری‌های میلیونی می‌زند.
اوایل ‌سال‌جاری مردی به کلانتری 113 بازار مراجعه کرد و به مأموران گفت که کیف دستی حاوی مدارک شناسایی‌اش ازجمله کارت ملی و شناسنامه، در محل کارش واقع در خیابان 15 خرداد سرقت شده و از آن پس تاکنون بارها از سوی مراجع مختلف قضایی و به اتهام کلاهبرداری و صدور چک‌های بلامحل، تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل و کلاهبرداری» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «خردادماه، کیف مدارکم حاوی شناسنامه، کارت ملی سرقت شد؛ بعد از مدتی متوجه شدم که افرادی به شیوه جعل مبلغ درج شده روی یک چک و با سوءاستفاده از مدارک شناسایی‌ام اقدام به وصول این چک به مبلغ 15‌میلیون تومان کرده‌اند. درحالی‌که بنا بر ادعای صاحب چک، مبلغ درج شده، روی چک 150‌هزار تومان بوده است؛ هنوز مدت زیادی از این موضوع نگذشته بود که متوجه شدم همان قصه تکراری و اینبار در شعبه بانک خیابان پیروزی تکرار شده و پس از مدتی در شعبه بانکی در شهر کاشان.»
با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک‌های محل وصول چک‌ها موفق به شناسایی مردی حدودا 45 الی 50 ساله‌ای شدند که با مراجعه به شعبات مختلف  اقدام به وصول چک‌های متعلق به تعدادی از مشتریان بانک‌ها کرده است.  در حالی که رسیدگی به این پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی ادامه دارد، بازپرس پرونده خواست تا تصاویر به دست آمده از متهم منتشر شود. بنابر این کسانی که موفق به شناسایی تصویر این مرد تبهکار شده‌اند و اطلاعاتی درخصوص هویت واقعی، محل سکونت یا محل‌های تردد او دارند، هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21864793 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


تعداد بازدید :  118