شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

وزیر آموزش‌وپرورش: مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن پرداخت می‌شود
شهروند| «مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن‌ماه جاری پرداخت می‌شود.» وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر گفت: «این مطالبات شامل حق‌التدریس‌های چندماهه اخیر و حق‌الزحمه امتحانات اخیر است.»
او با بیان این‌که این مبلغ تأمین اعتبار شده است، ادامه داد:  «این اعتبار باید از خزانه دریافت و به حساب معلمان واریز شود.» وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به حجم بدهی این وزارتخانه به فرهنگیان گفت: «تنها یک رقم این بدهی 520‌میلیارد تومان است که این رقم به‌عنوان مطالبات معلمان تا پایان ماه‌جاری پرداخت می‌شود.»
او ادامه داد:  «در حال حاضر نزدیک به 50‌هزار معلم دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل‌اند که این افراد در 3‌مرحله به مجموعه آموزش‌وپرورش افزوده می‌شوند.  اولین گروه از این دانشجویان مهرماه 95 که شامل 25‌هزار معلم دانشجو هستند فارغ‌التحصیل و در مدارس کشور مشغول تدریس می‌شوند.  همچنین 2 گروه 10 و 17‌هزار نفره نیز از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مراحل بعدی به مجموعه آموزش‌وپرورش افزوده می‌شوند که با آغاز به‌کار آنها مشکل نیروی انسانی در این وزارتخانه بزرگ نیز مرتفع می‌شود.»  وزیر آموزش‌وپرورش همچنین از وجود 520‌هزار کلاس درس در کشور خبر داد:  «بالغ بر 490‌هزار از این کلاس درس‌ها در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ساخت شده‌اند.  این حجم از عملیات ساخت‌وساز در دوران انقلاب اسلامی حکایت از توجه ویژه نظام اسلامی به حوزه آموزش‌وپرورش دارد.»

طرح تبدیل سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه در مجلس کلید خورد
فارس| جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تبدیل سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه را تهیه و تدوین کردند. نمایندگان امکان نظارت بر محیط‌زیست و کمک به مسئولان این نهاد را ازجمله دلایل تهیه و تدوین این طرح عنوان کردند. قرار است این طرح در جلسه امروز مجلس به امضای نمایندگان رسیده و سپس تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود.

تخریب یک خانه تاریخی در آران و بیدگل
شهروند| شهرداری آران و بیدگل، خانه تاریخی صفایی را تخریب کرد. این خانه تاریخی که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده با هدف خیابان‌کشی زیر تیغ لودرهای شهرداری قرار گرفت. خانه تاریخی صفایی که متعلق به دوره قاجار است، پس از سال‌ها پیگیری شهرداری بالاخره روز گذشته تخریب شد. هرچند که گفته می‌شود یکی از مالکان این خانه‌ تاریخی با اقدام شهرداری آران و بیدگل مخالف بوده و به‌همراه اداره میراث‌فرهنگی از این اقدام شکایت کرده است اما با وجود اخطارهای میراث‌فرهنگی‌ بخش مهمی از این خانه تاریخی از بین رفت.
«عباس متولی»، سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی آران و بیدگل در رابطه با تخریب خانه صفایی به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت:  «شهرداری آران و بیدگل از ‌سال 86 و با مجوز کمیسیون ماده 5 درحالی مجوز خیابان‌کشی را در بافت تاریخی دربند آران و بیدگل گرفته است که خانه تاریخی صفایی بر سر راه بخشی از این خیابان قرار دارد.» متولی می‌گوید: «شهرداری سالهاست که قصد تخریب خانه صفایی را دارد اما در این سال‌ها با مقاومت اداره میراث‌فرهنگی آران و بیدگل مواجه شده، با این حال به‌دلیل آن‌که بخشی از این خانه متعلق به شهرداری و بخشی دیگر آن متعلق به مالکان شخصی است هفته گذشته مورد تعرض قرار گرفت.»


تعداد بازدید :  89