شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

فتنه 88 به توسعه انقلاب اسلامی کمک کرد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمانی که داعش در عراق شروع به اقدامات تروریستی کرد، هیچ کشوری همانند ایران با قاطعیت به کمک ملت عراق برای نابودی داعش نشتافت.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری با بیان این مطلب فلسفه وجود سپاه را حراست از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها دانست و افزود: امروز دوست و دشمن اعتراف می‌کنند که اگر سپاه وجود نداشت معلوم نبود که سرنوشت انقلاب اسلامی چه می‌شد.
فرمانده کل سپاه با بیان این‌که فتنه 88 به توسعه انقلاب اسلامی کمک کرد، بیان داشت: این فتنه آمریکایی – اسراییلی خطر بزرگی برای انقلاب بود اما مثل همیشه ملت بیدار و آگاه با حضور خود معادلات دشمن را به هم ریخت و در 9 دی پیام ولایت مداری را به مخالفان داخلی و خارجی صادر کرد؛ 9 دی زمینه‌ساز بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان شد که تاکنون نیز ادامه دارد.
جعفری ادامه داد: تنها کشوری که در بحث بیداری اسلامی به کشورهای مسلمان کمک و حمایت کرد ایران بود، ایران به کمک ملت عراق برای نابودی داعش شتافت تا جایی که جهان حتی خود اوباما مات و مبهوت ماندند از این‌که داعش با برنامه‌ریزی چند ساله‌ای که داشت در عراق شکست خورده است و ایران بلای جان داعش در عراق شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت در کشور ما حاکم است افزود: در برابر هجمه‌های دشمن و حملات فیزیکی و نظامی علیه خاک وطن به خوبی پاسخ آنها را داده‌ایم اما در بعد عدالت، توسعه دین، اخلاق و حدود الهی و شرعی در بعضی از موارد عقب افتاده‌ایم و متاسفانه بعضی از نهادها و وزارتخانه‌ها دقیقا ضد اهداف انقلاب عمل می‌کنند که این کار آنها اثر سويی بر انقلاب اسلامی می‌گذارد.

کشف و انهدام یک تیم تروریستی در جنوب‌شرق کشور
وزیر اطلاعات از کشف و انهدام یک تیم تروریستی در منطقه جنوب‌شرق کشور خبر داد و گفت: از این گروه بالغ بر 350 کیلوگرم مواد منفجره به دست آمد.
سیدمحمود علوی عصر روز گذشته با اعلام این خبر گفت: در یک عملیات پیچیده و همکاری تنگاتنگ مردم منطقه سیستان‌وبلوچستان در 16 و 22 بهمن‌ماه جاری موفق شدیم بخشی از یک گروه تروریستی را که قصد اقدامات خرابکارانه در کشور را داشتند شناسایی و منهدم کنیم.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: این عملیات در یک اقدام مشترک با قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی کشور انجام شد. نفرات دستگیر شده به انجام عملیات تروریستی منجر به شهادت چند نفر از معلمان که به کار آموزشی فرزندان مردم منطقه بلوچستان مشغول بودند اعتراف کردند.
علوی با بیان این‌که این گروه تروریستی اقداماتی همچون بمب گذاری کنار جاده‌ای را نیز در کارنامه ننگین خود دارد اضافه کرد: در عملیاتی که سربازان گمنام انجام دادند مقادیر زیادی اسلحه سرد و گرم، فشنگ‌های جنگی، بمب‌های دست‌ساز و جلیقه‌های انفجاری کشف شد که برای انفجار در مجامع و جمعیت پیش‌بینی کرده بودند.

پاسخ مسئول هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری به رسایی
مشاور نهاد ریاست‌جمهوری و مسئول هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به اظهارات حمید رسایی نماینده مردم تهران درباره اتهاماتش از سوی این هیأت گفت: اگر قرار باشد، به دلیل این‌که این آقا مسئولیت سیاسی، آن آقا مسئولیت تقنینی و دیگری مسئولیت اجرایی دارد، «غمض عین» کنیم، قطعا سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و مردم دلسرد می‌شوند. به گزارش ایرنا، محمدرضا جلیلیان با بیان این مطلب گفته است: آقای رسایی گفته است این پرونده مربوط به 7‌سال قبل است و پیش از این در دادگاه ویژه روحانیت هم مورد پیگیری قرار گرفته و مختومه شده است. باید بگویم اولا پرونده‌ای که برای ما از سازمان بازرسی آمده است تاریخ آن 22/ 12 /91 و تقریبا مربوط به کمتر از 2‌سال قبل است. وی همچنین می‌گوید: ما کاری به این نداریم که این پرونده در جای دیگر مختومه شده یا نشده است، ما به موجب ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ملزم به رسیدگی هستیم. هرگونه تصمیم مراجع قضایی مانع اجرای مجازات‌های اداری نخواهد بود، چنانچه تصمیم مراجع قضایی مبنی بر برائت باشد، هیأت رسیدگی به تخلفات اداری طبق ماده 24 این قانون اقدام و به آن پرونده رسیدگی می‌کند.
جلیلیان درباره سخنان رسایی در مورد این‌که هیأت بدوی تخلفات در طول‌سال گذشته طی تماس‌های مکرر با بنده و دفترم به صورت شفاهی درخواست می‌کرد تا در این هیأت حضور یابم، گفت: درباره مطالبی که مطرح می‌شود، تلفنی از من دعوت کرده‌اند که به هیأت بیایم، باید بگویم ما اصولا برای ابلاغ اتهام از دو روش استفاده می‌کنیم؛ که در قانون هم پیش‌بینی شده است. یعنی ابلاغ اتهام یا به صورت قانونی (ارسال ابلاغ قانونی)از طریق کارگزینی محل کار فرد مورد نظر و یا واقعی یعنی به صورت تماس تلفنی و حضوری انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  136