شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

علیرضا تابش براساس مصوبه هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی و با حکم دکتر حجت‌الله ایوبی معاون وزیر، رئیس سازمان سینمایی و رئیس هیأت‌امنای فارابی به‌عنوان مدیرعامل جدید این بنیاد منصوب شد.

بهروز افخمی ساخت فیلم جدیدش را‌ سال آینده با حضور دو بازیگر جوان کلید می‌زند.

ساخت فیلم مستند مرتضی پاشایی با عنوان «آقای خاص» به کارگردانی شاهین صمدپور به پایان رسید و مجموع تصاویر برای تدوین به سیدجواد ‌هاشمی رسید.

توزیع نسخه خانگی فیلم سینمایی «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و با بازی پرویز پرستویی و بهروز شعیبی از دیروز آغاز شد.

مراسم افتتاحیه هفته فیلم ایران به مناسبت سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سینما «افوریه بخارست»، با حضور سفیران و دیپلمات‌های مقیم رومانی و برخی از شخصیت‌های سینمایی و فرهنگی و جمع کثیری از شهروندان رومانیایی و ایرانیان مقیم برگزار شد.

عروسک‌گردان‌ها و صداپیشه‌های مجموعه تلویزیونی «کوچه مروارید» بلافاصله بعد از اتمام ضبط این سریال همگی در تمرین‌های مجموعه کلاه قرمزی 94 حاضر شدند.

نوید محمدزاده قرار است با حضور در نمایش کمدی «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا تا اواخر اسفندماه در تماشاخانه «باران» به روی صحنه برود.

فیلم‌های «ملبورن» و «نینجای ایرانی» در بخش مسابقه بیست‌ویکمین جشنواره فیلم «وزول» فرانسه حضور دارند.

مستند «دیوار شیشه‌ای» از مجموعه «یک فیلم، یک حقیقت» به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه امشب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مستند هنرمندانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، مرتضی رزاق‌کریمی، مهران ملکوتی و... خاطرات و دیدگاه‌های خود را درباره شخصیت و سبک مستندسازی مصطفی رزاق‌کریمی بیان می‌کنند.

محمود فرهنگ از انتشار سه جلد از دایره‌المعارف «نمایش‌های ایمانی جهان» با ترجمه فرهاد ناظرزاده کرمانی در اوایل ‌سال 94 توسط انتشارات نمایش خبر داد.

تولید نمایش رادیویی «بهای لبخند» به کارگردانی حمید منوچهری با حضور محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش آغاز شد.

علی عطشانی حضور گلشیفته فراهانی در فیلم جدیدش با نام «پارادایس» را تکذیب کرد.

والری تریرویلر بانوی اول سابق فرانسه بعد از جدایی از فرانسوا اولاند، با نوشتن کتاب «برای این لحظه متشکرم»، در ساحت کنت مونت کریستوی زن، از رئیس‌جمهوری فرانسه انتقام سختی گرفت.

دن براون با رمان «دوزخ» در ‌سال ۲۰۱۴ به‌عنوان پرطرفدارترین نویسنده برای امانت‌گیرندگان کتاب در کتابخانه‌های بریتانیا معرفی شد.

در فاصله زمانی دو هفته تا برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی شهید غنی‌پور امام جماعت مسجد نور تهران از خرید ۱۰‌میلیون تومانی آثار برگزیده این جشنواره ادبی با هزینه شخصی خود خبر داد.

انیمیشن «جمشید و خورشید» به نویسندگی علی فیاض‌منش و کارگردانی بهروز یغماییان؛ اکران عمومی خود را از ۲۳ بهمن‌ماه آغاز کرد.

فیلم‌سینمایی «همشهری کین» ساخته «اورسن ولز» که از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست از 11 اسفند در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.


تعداد بازدید :  129