وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فساد مالی مجتمع فولاد مبارکه در قوه قضائیه در حال پیگیری است و این وزارتخانه هم تلاش میکند تا پرونده به نتیجه برسد. عباس علی آبادی، وزیر صمت در نشست با مسئولین بسیج دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در مورد واردات خودروی کارکرده، نگرانی برای تخصیص ارز وجود دارد، اما این موضوع رفع خواهد شد، ممکن است واردات این خودروها باعث افزایش مطالبات ارزی شود که باید از ارزهای با منشا خارجی برای این کار استفاده کرد و بانک مرکزی در حال بررسی موضوع است.
او ادامه داد: ما به سمت خودروهای نسل جدید در حرکت هستیم، خودرو نباید دغدغه مردم باشد و باید به وفور تولید شود و مردم بتوانند خودشان از بین مدلهای مختلف انتخاب کنند.۳۶ خودروساز داریم که به نظرم این کار خودروسازی نیست بلکه خودرو بازی است، چون مقیاسهای تولید برای هیچکدام از آنها محقق نشده است. علی آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اتاق بازرگانی در چارچوب سیاستهای نظام تصمیم گیری شده و ما هم براساس قواعد عمل میکنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه معدن طزره در دامغان و فوت ۶ معدنچی به علت قصور مدیران معدن و سابقه تخلفات تیم مدیریت این معدن، افزود: بعد از حادثه، من از این معدن بازدید کردم، کارگروهی در آنجا تشکیل شد و کمیتهای برای بررسی تعیین کردیم، تحلیل اول این بود که گاز متان جمع شده و با سایش حرکت یک لکوموتیو جرقهای ایجاد شده که باعث انفجار شده است، معادن زغال سنگ حقوق دولتی ناچیزی دارند و معدن هم در اختیار وزارت رفاه است و خود ما هم مطالبهگر هستیم، فرایند رسیدگی در قوه قضائیه است و نمیتوان تا حصول نتیجه، اظهار نظر کرد، من هم موضوع را دنبال میکنم تا به نتیجه برسد. او در خصوص وضع تولید و عرضه خودرو در کشور گفت: زیرساخت خودروی برقی در کشور ما کاملا فراهم است، چون همه نقاط کشور برق دارد و ما در منطقه شرایط خوبی برای توسعه خودروهای برقی داریم، این اقدام هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی کاملا در دنیا جا افتاده و مثلا در نروژ ۸۰ درصد خودروها برقی هستند یا در چین تمام حمل و نقل عمومی برقی است. علی آبادی عنوان کرد: شارژرهای سریع میتوانند در کمتر از ۱۵ دقیقه یک خودرو را شارژ کنند و ما در تهران ۷۰ شارژر نصب کردیم تا پایان امسال در کل کشور ۵ هزار شارژر ایرانی نصب خواهد شد. او گفت: کشتههای حوادث رانندگی فقط بخاطر کیفیت خودرو نیست بلکه وضعیت جادهها و فرهنگ رانندگی هم اثرگذار است، در خصوص کیفیت خودرو ما استانداردهای ۸۵ گانه نظیر روشنایی روز گذاشتیم که خیلی هم برای کشور ما کاربردی نیست، اما درباره استانداردهای مهم در ایمنی تکلیف کردهایم که جدای از قیمت خودرو باید برای همه محصولات به صورت کامل و با کیفیت بالا، رعایت شود.