شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
د‌یار

 60‌ درصد بیماران البرزی برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز گفت: استان البرز محروم‌ترین استان کشور در حوزه بهداشت و درمان است.
به‌گزارش ایسنا، حمید درفشی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی بیمارستان‌های البرز، طی سخنانی اظهار کرد: رشد جمعیت در استان تازه تأسیس البرز 5/3 ‌درصد بوده که این رقم به‌دلیل مهاجرپذیری درحال‌حاضر به 7 ‌درصد رسیده است.
وی افزود: البرز با داشتن 3 ‌میلیون نفر جمعیت و یک‌میلیون‌و۱۰۰‌هزار نفر حاشیه‌نشین به ازای هر 1000نفر 4/0تخت بیمارستانی دارد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محرومیت البرز در حوزه بهداشت و درمان موجب شده تا 60‌ درصد بیماران البرزی برای معالجه و اقدامات درمانی به تهران مراجعه کنند لذا اگر استان از لحاظ درمانی حمایت شود، به‌طور قطع از ‌درصد هجوم بیماران به تهران نیز کاسته می‌شود.
درفشی ادامه داد: متاسفانه اغلب مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های دولتی البرز از قشر کم‌درآمد جامعه هستند و به این دلیل حجم تراکمی در بیمارستان‌های دولتی بالاست.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اجرای طرح تحول نظام سلامت را از مهم‌ترین عوامل افزایش بیماران در بیمارستان‌های دولتی دانست و گفت: با اجرای این طرح و کاهش پرداختی مردم از 40‌درصد به 10‌درصد، تعداد مراجعه‌کنندگان بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته درحالی‌که متاسفانه بیمارستان‌های البرز به‌دلیل فقدان فضای بیمارستانی و تجهیزات پزشکی ظرفیت پاسخگویی به بیماران را ندارد.
وی تأکید کرد: باتوجه به محرومیت‌های موجود، برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود تا بتوانیم فضاهای درمانی استان را گسترش دهیم.
درفشی با بیان این‌که در البرز حتی یک دستگاه MRI دولتی نیز وجود ندارد، گفت: محرومیت‌های البرز در حوزه درمانی و تجهیزات با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت می‌طلبد تا نگاه ویژه مسئولان را به خود داشته باشد.
وی گفت: امید می‌رود طی دو‌سال آینده با کمک وزارت متبوع خدمات مطلوب‌تر با تأمین فضا و تجهیزات در اختیار بیماران قرار گیرد.

پیاده‌روسازی‌های سطح شهر چالوس تا شب عید به پایان می‌رسد
به‌گزارش روابط عمومی، شهردار چالوس با اشاره به اجرای طرح پیاده روسازی در شهر گفت: تاکنون 220 متر پیاده‌روسازی در خیابان رادیو دریا صورت گرفته و هم‌اکنون  115 متر را نیز در دست اجرا داریم. همچنین پیاده‌روسازی ضلع شمالی خیابان 17 شهریور حدود 800 متر انجام شده و درحال بستن قرارداد برای 400 متر ضلع جنوبی آن هستیم. مهندس ایوب صالحی با اشاره به پیاده‌روسازی جنب پل مرکز شهر نیز گفت: پیاده‌روسازی این منطقه پروژه‌ای جداگانه بوده و باتوجه‌به پل در دست احداث مربوط به ایجاد جاده دسترسی به منطقه دهگیری بوده و از داخل پارک عبور می‌کند. در این نقطه 210 متر پیاده‌روسازی تاکنون انجام شده و هنوز تکمیل نیست. شهردار چالوس از پایان شمع‌گذاری پل رینگ یک شهری که منطقه دهگیری را به بازار روز متصل می‌کند، خبر داد و گفت:   این پروژه که از ابتدای پاییز ‌سال‌جاری آغاز شده مدت قرارداد آن 15 ماه است اما پیش‌بینی ما 13 ماه بوده و سعی داریم در این زمان و شاید زودتر آن را به اتمام برسانیم.
وی در ادامه با اشاره به اجرای آسفالت و روکش آسفالت در نقاط مختلف شهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در ‌سال‌جاری اجرای عملیات آسفالت در نقاط مختلف شهر براساس اولویت بوده که این امر در 6 ماهه ابتدای‌ سال‌جاری با جدیت دنبال شد و هم اینک نیز که در فصل بارندگی قرار داریم پروژه متوقف نشده و طبق زمان‌بندی در شرایط مساعد جوی آن را پیگیری می‌کنیم.

افزایش میزان ابتلا به بیماری ام‌اس در استان همدان
مدیرعامل انجمن بیماران مبتلا به ام‌اس استان همدان گفت: طبق آمارها میزان ابتلا به بیماری ام‌اس در این استان درحال افزایش بوده که این مهم، همدان را به یکی از دو استان پر شیوع کشور در ابتلا به این بیماری تبدیل کرده است.
«محمدصادق زهدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همدان و اصفهان استان‌های پرشیوع کشور در ابتلای افراد به بیماری ام‌اس هستند. وی با بیان این‌که روند ابتلا به بیماری ام‌اس در همدان سیر افزایشی دارد، اضافه کرد: علت اصلی بروز این بیماری نامشخص بوده و به این دلیل تاکنون درمان قطعی برای آن یافت نشده است. وی اضافه کرد: بیشتر مبتلایان به این بیماری در همدان در سن 20 تا 40‌سال قرار دارند و 67‌ درصد مبتلایان را نیز خانم‌ها تشکیل می‌دهند. وی با اشاره به برخی علایم اولیه این بیماری عنوان کرد: تاری‌دید، اختلال‌حرکتی، خستگی، کاهش کنترل ادرار، بی‌اشتهایی، گوشه‌گیری و افسردگی ازجمله علایم اولیه ابتلا به این بیماری در افراد است.
زهدی با بیان این‌که از‌ سال گذشته 250 نفر به تعداد اعضای انجمن افزوده شده است، عنوان کرد: تاکنون یکهزار و 200 بیمار مبتلا به ام‌اس در این انجمن عضو شده‌اند درحالی‌که تعداد مبتلایان در استان بیشتر از این تعداد است که بیشتر آنها بدون مراجعه به این انجمن برای درمان اقدام می‌کنند.


تعداد بازدید :  96