شماره ۵۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
شهردار بندرعباس خبر داد:
افزايش بودجه شهرداري بندرعباس در‌ سال 94 به 310ميليارد تومان

شهردار بندرعباس از افزايش بودجه‌ سال 94 از 240ميليارد تومان به 310ميليارد تومان خبر داد و گفت: اين ميزان در ‌سال 93 بالغ بر 240ميليارد تومان بوده است.
عباس اميني‌زاده در صدوچهاردهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر بندرعباس که با موضوع تحويل بودجه‌ سال 94 برگزار شد، با تقدير از حمات‌هاي همه‌جانبه اعضاي اين شورا اظهار کرد:   شهر بندرعباس درگير با موضوعات متنوع‌تري نسبت به ساير شهرهاست و به تبع آن شهرداري نيز ملزم به ارايه خدمات بسياري زيادي است.
وي با اشاره به اينکه بسياري از شهروندان توقع دارند شهرداري وظايف ساير ارگان‌ها را نيز انجام دهد، افزود: بدون‌شک، ارايه خدمات مطلوب از سوي شهرداري به‌عنوان متولي امور شهري، نيازمند بودجه‌ خوب و در خور شأن است.
شهردار بندرعباس با تأکيد بر اينکه مبناي بودجه، درآمد است، ادامه داد:   با جمعيت حدود 500‌هزار نفري شهر بندرعباس که البته در ماه‌هاي پاياني‌ سال به مراتب افزايش مي‌يابد، بودجه شهرداري بايد بيش از 500ميليارد تومان باشد.
اميني‌زاده با اظهار اينکه به‌دنبال افزايش درآمدهاي شهرداري و به‌تبع آن افزايش خدمات به شهروندان هستيم، خاطرنشان کرد:   مجموعه مديران بخش‌هاي مختلف شهرداري بندرعباس پس از برگزاري جلسات متعدد کارشناسي، بودجه ‌سال آينده را ميزان 310ميليارد تومان در نظر گرفته‌اند که اميدوار به تحقق آن هستيم.
وي گفت: تفويض اختيار از شهرداري مرکزي به مناطق سه‌گانه شهرداري بندرعباس در وصول مطالبات و افزايش درآمدها تاثير بسزايي داشته و اکنون شهرداري‌هاي مناطق پروژه‌هاي خود را با درآمد خودشان انجام مي‌دهند.
شهردار بندرعباس با تأکيد بر اينکه بودجه بايد به‌گونه‌اي طراحي شود که قابل تحقق باشد، تصريح کرد: در کل کشور به دليل برخي از مسائل، بودجه‌ سال 94 با احتياط بيشتري تدوين شده است.
اميني‌زاده اظهار کرد: ميزان 310ميليارد تومان در نظر گرفته شده براي بودجه‌ سال آينده شهرداري بندرعباس به انرژي و برنامه‌ريزي بيشتري نياز دارد. وي با اشاره به مهم‌ترين‌ شاخص‌هاي در نظر گرفته شده براي بودجه ‌سال آينده شهرداري بندرعباس افزود: بهبود عبورومرور و کاهش ترافيک، توسعه حمل‌ونقل عمومي، حمل‌ونقل با محوريت انسان (پياده‌روسازي)، توسعه خدمات عمومي شهر مانند فضاي سبز و آتش‌نشاني و ... بخشي از محورهاي اصلي در نظر گرفته شده براي ‌سال آتي است.
شهردار بندرعباس اضافه کرد: همچنين بازگشايي معابر در محلاتي که در گذشته کمتر موردتوجه بوده و توسعه متوازن در همه محلات از ديگر محورهاي اصلي در نظر گرفته شده است، زيرا اين کار ارايه خدمات شهري را تسهيل مي‌بخشد و پيامدهاي مثبت اجتماعي فراواني به‌دنبال خواهد داشت.
اميني‌زاده از توسعه ورزش در محلات نيز به‌عنوان يکي ديگر از محورهاي اصلي شهرداري بندرعباس در ‌سال آينده خبر داد و گفت:   توجه به مباحث فرهنگي، ايجاد فرهنگسرا، بازارچه‌هاي محلي و ... نيز مدنظر شهرداري بندرعباس است.


تعداد بازدید :  88