شماره ۵۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
... کاهش دمای هوا ازاواسط هفته

بررسی نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهد از امروز شاهد بارش‌هایی در مناطق سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و با شدت بیشتری در مناطق جنوب و دامنه‌های جنوبی زاگرس خواهیم بود. از روز یکشنبه نیز بارش‌هایی در مناطق دریای خزر، زاگرس مرکزی، جنوبی، دامنه البرز و با شدت بیشتری در شمال شرق کشور خواهیم داشت. همچنین با نفوذ جبهه جریانات سرد شمالی از روز سه‌شنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور و تهران به طور محسوسی کاهش می‌یابد.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۳ تا ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران روز یکشنبه به ۲ تا ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد. آسمان تهران در این روز ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.
طی روز گذشته شاخص کیفیت هوای شهر تهران براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت، با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در شرایط نسبتا سالم قرار
داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون به ترتیب با ۳۷ و ۲۲ عدد کاهش نسبت به روزهای گذشته، بر روی عدد ۶۹ قرار داشته و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۶۵ به ۴۲ کاهش یافته است.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با کمینه دمای منفی ۸ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته آذربایجان شرقی و‌ چهارمحال
 و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و بوشهر، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  369