شماره ۵۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
جنگ صدرنشینی به دعوای خانوادگی تبدیل شد
منصوریان و استقلال به جان هم افتادند
محمدنوازی در گفت‌وگو با «شهروند»: در فضایی خصوصی مشکلاتشان را حل کنند

شهروند| فوتبال ایران از علیرضا منصوریان کلی تصویر به یاد داشت؛ گل رویایی به پاس چندماه پس از ترک پارس خودرو و پیوستن به استقلال، خطای شدید و اعتراض کمتر دیده شده از سوی او در بازی با آرارات درهمان اولین سال‌های استقلالی شدن و حتی خداحافظی با پیراهن استقلال در روزهای مربیگری امیر قلعه‌نوعی. حالا اما بیشتر از تصاویر در قالب کلمات دیده می‌شود.
ظن بزرگ
دور جدید اصطکاک‌های موجود بین استقلال و منصوریان از این مصاحبه سرمربی فعلی نفت تهران شروع شد: «قبل از بازی با پیکان در برخی مصاحبه‌هایم اشاره کرده بودم حق تضعیف شده پیکان در بازی مقابل استقلال نباید در بازی با تیم ما لحاظ شود. آقای تاج نگرانی‌هایمان را برای فوتبال پاک بیشتر نکنید. بگذارید فوتبال پاک بماند و حق تضعیف شده پیکان یا هر تیم دیگری را که در یک بازی حقش تضعیف شده باشد   در بازی بعدی آن تیم لحاظ نکنید تا تیم مقابل آن متضرر این موضوع نشود.» منظور او از حق ضایع شده، گل سالم تیمش در بازی با پیکان بود که آفساید گرفته شد؛ ‌آنچه از نظر سرمربی نفت لطف داور و درواقع جبران گل درست نادیده شده بازی قبلی پیکان مقابل استقلال بود.
واکنش   استقلالی‌ها
استقلالی‌ها، خشمگین از این اظهارنظر، بیانیه‌ای شاعرانه را بدون بردن نام منصوریان منتشر کردند: «این چه رفتاری است که یک روز قبل از بازی حساس لیگ‌برتر به هواداران استقلال نامه می‌نویسند و از عشق و علاقه و تعصب خود می‌گویند و روزی دیگر وقتی که موفق نیستند به پیروزی‌های تیم مورد علاقه همان هواداران «چنگ» می‌زنند و‌ هزار عامل بی‌ربط را دلیل توقف خود می‌دانند؟ آیا برخی مربیان لیگ‌برتر «قاضی» شهر شده‌اند که خود را جای داور و مسئول می‌گذارند و غیرمنصفانه درباره داوری مسابقه استقلال با پیکان نظر می‌دهند؟» ایهام اما در بخش آخر بیانیه وجود دارد: «علاوه برهمه این حرف‌ها، فوتبال پاک با حرف اتفاق نمی‌افتد. فوتبال پاک به فوتبال ضد دوپینگ گفته می‌شود؛ به فوتبالی که قرار است دیگر «کشو»‌ها حامی آن نباشند و باشگاه‌ها با هواداران‌شان حمایت شوند.» اشاره به «کشو» یادآور اتهامی است که به نبی، دبیرکل سابق فدراسیون زده می‌شد. او به دلیل نگه داشتن احکام در کشوی خود، معروف بود. باشگاه استقلال با علم به رابطه خوب منصوریان و نبی، به منصوریان طعنه می‌زند.
روابط   متناقض
با وجود این‌که رابطه منصوریان و قلعه‌نوعی در ظاهر همیشه بدون اختلاف بوده است اما از آنجایی که منصوریان را به‌عنوان یکی از کاندیدای اصلی جانشینی قلعه نوعی در درازمدت می‌دانند، طبیعی است که عزمی در حمایت از او در جمع استقلالی‌ها وجود نداشته باشد.
نوازی: هم استقلال مقصر است، هم منصوریان
محمد نوازی، همبازی سابق علیرضا منصوریان و شاگرد سابق امیر قلعه‌نوعی نظر جالبی دراین‌باره دارد. او به «شهروند» می‌گوید: «علیرضا منصوریان را به خوبی می‌شناسم. او یک استقلالی به تمام معنا است و عاشقانه این تیم و هوادارانش را دوست دارد. با این حال حرف‌های او در قبال اشتباهات داور به سود استقلال را نمی‌توانم قبول کنم. علیرضا قطعا عصبانی بوده و آن حرف‌ها را زده است ولی بهتر بود در عصبانیت خودش را کنترل می‌کرد.»
او می‌افزاید: «با این وجود رفتار باشگاه استقلال را هم درک نمی‌کنم. این درست نیست که استقلالی‌ها ولو بدون اشاره به نام منصوریان بیانیه بدهند و کسی را که استقلال خانه‌اش است متهم جلوه دهد. به نظرم در این قضایا هردو طرف مقصر هستند و ادامه این بحث در رسانه‌ها به صلاح نیست. بهتراست دو طرف بنشینند و در فضایی خصوصی مشکلات را حل کنند.»


تعداد بازدید :  134