شماره ۵۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
سومین حادثه آتش‌سوزی در پارس‌جنوبی

شهروند| پیمانکاری که نتوانست بدهی خود را از فازهای 17 و 18 پارس‌جنوبی دریافت کند، دست به آتش‌سوزی این فازها زد. البته مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید: «اين آتش‌سوزي ربطي به پيمانكار و بدهي ندارد.»
پس از وقوع این آتش‌سوزی، ماموران آتش‌نشانی توانستند در یک عملیات یک ساعته این آتش را خاموش کنند. این حادثه خسارات جانی در پی نداشت و گفته‌های مطرح شده مبنی بر وقوع انفجار در این محدوده شایعه است.
ساعت 11 و 30 دقیقه ظهر پنجشنبه بخش‌هایی از محوطه اطراف پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس‌جنوبی آتش گرفت و بر اثر آن، دود غلیظی تمام آسمان عسلویه را فرا گرفت. چند دقیقه بعد از این حادثه، ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. این آتش‌سوزی در کمتر از یک ساعت مهار شد. آتش‌سوزی در نزدیکی خط لوله ورودی به فاز از سمت سکوهای دریایی و خارج از محدوده پالایشگاهی و فازی بوده و تأثیری در فعالیت پالایشگاه نداشته است. این حادثه خسارات جانی در پی نداشت و گفته‌های مطرح‌شده مبنی بر وقوع انفجار در این محدوده شایعه است. به گفته منابع آگاه، مسائل مطرح‌شده مبنی بر وقوع انفجار در این محدوده صحت ندارد و شایعه است.
پس از اطفای این آتش‌سوزی، خبر رسید که دلیل این حادثه عدم پرداخت بدهی پیمانکار این فازهاست و پیمانکار عمدا دست به آتش‌زدن عایق‌های انباشته‌شده در کنار خط لوله زده است که این آتش‌سوزی تاثیری بر روند تولید در فازهای پالایشگاهی پارس‌جنوبی نداشته است.
شعبانپور، مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس گفت: آتش‌سوزی بيرون از محوطه فازها اتفاق افتاده و به هيچ‌وجه به پالايشگاه 18و17 ربطي ندارد و به شدت خبر آتش‌سوزي را تكذيب مي‌كنم.
شعبانپور گفت: آتش‌سوزي در ضايعات انباشته‌شده در بيرون پالايشگاه رخ داده و اين آتش‌سوزي در عرض 3 دقيقه خاموش شده است. مدیرعامل نفت و گاز پارس تاكيد كرد: اين آتش‌سوزي ربطي به پيمانكار و بدهي نيز ندارد. وی یادآور شد: حادثه آن‌گونه نبوده که آتش‌سوزی به آن اطلاق شود.
حسن بويري مجري فاز 18 و 17 در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: انبار شركت ژوبين كه در آن فومن‌هاي عايق‌بندي نگهداري مي‌شد و دقيقا روبه‌روي فاز 18 و 17 دچار حريق بسيار كوچك شده كه بلافاصله توسط عوامل آتش‌نشاني خاموش شد.


تعداد بازدید :  133