شماره ۵۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:
بهانه‌جویی‌ها و انتقاد از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای منطقی نیست
اجازه ندهیم شناسنامه انقلاب با قلم‌های مسموم و رسانه‌های منکر مخدوش شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفته است: ما دست منتقدین را می‌بوسیم اما بهانه‌جویی‌ها و انتقادی که از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌شود، منطقی نیست.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری در مراسم تجلیل از پیشقراولان انقلاب اسلامی در گچساران گفت: در برخی نقاط دیده شده افرادی که در نبرد با رژیم مستبد طاغوت سینه ستبر کردند در گوشه‌ای دوران بازنشستگی خود را سپری کرده و گاه به فراموشی سپرده شدند. نباید اجازه داد که شناسنامه انقلاب با قلم‌های مسموم و رسانه‌های منکر مخدوش شود.
او گفت: مرزهای رقابت سیاسی کشور نباید با شکسته شدن اخلاق فرو ریخته شود، همچنین باید اخلاق سیاسی بیش از گذشته در سطح کشور رعایت شود و این فضای غبارآلود تخریب سیاسی در جامعه ما رخت بربندد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان این‌که وابستگی 50‌درصدی به درآمد نفت که قبل از دولت یازدهم بوده را کاهش دادیم، گفت: این میزان در بودجه‌ سال آینده 30‌درصد پیش‌بینی شده است و اگر بتوان با این شیب وابستگی به نفت را کاهش داد می‌توان در ایجاد ساختارهای مختلف کشور سرمایه‌گذاری کرده و با ایجاد شغل شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور باشیم.
وی افزود: در 5‌سال گذشته فرصت استثنایی اقتصادی با وجود 700 تا 800‌میلیارد دلار معادل کل درآمد تاریخ نفت به دست آمد که می‌توانست در هدف توسعه پایدار قرار بگیرد که متاسفانه به نشر و تبدیل به ضد خود شد و ما را با بهمنی از کمبود بودجه روبه‌رو کرده است.
انصاری گفت: ما دست منتقدین را می‌بوسیم ولی بهانه‌جویی‌ها و انتقادی که از تیم هسته‌ای می‌شود منطقی   نیست.
وی افزود: برخی افراد در حالی ‌که تیم هسته‌ای مورد حمایت رهبری است، دلواپس هستند در حالی ‌که حقوق هسته‌ای ملت ایران تثبیت شده و هیچ امتیازی به طرف مقابل داده نشده و چارچوب آن را رهبر معظم انقلاب مشخص کرده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری همچنین گفت: این تیم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم ایران اسلامی در برابر 6 قدرت مذاکره‌کننده با صلابت عمل کرده و عملکرد آنها مانند سرداران دفاع مقدس می‌باشد.
انصاری با انتقادات از قدم زدن محمدجواد ظریف با جان کری در حاشیه اجلاس ژنو اشاره کرد و گفت: برخی از منتقدین از قدم زدن وزیر امور خارجه با همتای آمریکایی خود ناراضی بوده و گاه هم از مذاکرات پشت درهای بسته ناراضی بودند.
او گفته است: این نوع انتقاد درست نیست، ما باید بتوانیم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با تمام قدرت دفاع کرده و افکار آنها را با این انتقادهای نابجا مخدوش نکنیم. در جایی که نگاه تیزبینانه رهبر بر تمامی مسائل این تیم حضور دارد این‌گونه انتقادها درست نیست. افراد سیاسی به‌خاطر خط‌مشی خود به دیپلمات‌های کشور و رئیس‌جمهوری دولت یازدهم فشار نیاورند و بگذارند خادمان ملت به فکر منافع مردم بوده و بتوانند بهتر خدمات‌رسانی انجام دهند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری همچنین در جمع خبرنگاران گفت: بودجه ‌سال 94 در دو سطح دیده شده یک سطح فعلی و سطح دیگر بالاتر که در صورت افزایش درآمدها سطح دوم اجرا خواهد شد.
او گفت: بودجه دولت در‌ سال 93 با توجه به درآمدهای دولت از ناحیه فروش نفت در 10ماهه امسال 23‌هزار ‌میلیارد تومان بوده که امید داریم این رقم تا پایان ‌سال به 30‌هزار‌ میلیارد تومان نیز برسد.
وی اظهار کرد: در‌ سال 91 که دولت وضع مالی بهتری داشته بودجه عمرانی کشور 13‌هزار‌ میلیارد تومان بوده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در‌ سال 92 که دولت تدبیروامید روی کار آمد سعی کرد با کاهش بودجه‌های جاری و تخصیص اعتبارات عمرانی بودجه را به 23‌هزار‌ میلیارد تومان برساند. در‌ سال‌جاری هم بودجه تاکنون 23‌هزار‌ میلیارد تومان تخصیص داشته و این در حالی روی داده که درآمدهای ما از نفت تقریبا نصف شده و امید داریم که بتوان سهم بودجه‌های عمرانی بیشتر شود.
مجید انصاری یادآور شد: بودجه‌ سال 94 بر پایه 70دلار تقدیم مجلس شد و مجلس با 52دلار نفت را واقعی‌تر دانسته و سعی در آن داشته که بتوانیم کاهش حداقلی به نفت را در ‌سال آینده داشته باشیم.


تعداد بازدید :  337