شماره ۴۹۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
اپوزیسیون اسراییل از نتانیاهو خواست تا سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا را لغو کند

رهبران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر اسراییل خواستند تا سخنرانی برنامه‌ریزی شده‌اش را در مقابل کنگره آمریکا لغو کند.  به گزارش ایسنا در تازه‌ترین اقدام، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، به‌خاطر سفر خارجی نامشخصی در سخنرانی 3مارس‌ سال‌جاری میلادی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل در مقابل کنگره آمریکا حضور نخواهد داشت.
دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از این‌که نتانیاهو برنامه‌های سخنرانی‌اش را با جمهوریخواهان و پشت‌سر کاخ‌سفید هماهنگ کرده، به شدت ناراحت شده است.  زهاوا گلون از حزب چپ‌گرای «مرتز» از نتانیاهو خواست تا برنامه‌هایش را لغو کند. یائیر لاپید، رهبر میانه‌روها گفت:  برگزاری این سخنرانی لطمه‌های جدی به روابط استراتژیک اسراییل با آمریکا می‌زند.
اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب کار گفت:  مناقشات حول برگزاری این سخنرانی به جای هشدار به جهانیان درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران به روابط مهم و حساس اسراییل با آمریکا لطمه می‌زند.  از سوی دیگر، وی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: راه‌حل دو کشور تنها جایگزین قابل‌قبول و قابل اجرا برای اسراییلی‌ها و فلسطینی‌هاست. هرتزوگ که قرار است در انتخابات قریب‌الوقوع اسراییل نتانیاهو را به چالش بکشد، افزود:  من کاملا به این راه‌حل دو کشوری باور دارم.  اگرچه ممکن است این راه بسیار دشوار باشد، اما به نظر من این تنها جایگزین قابل قبول و قابل اجرا برای فلسطینی‌ها و اسراییلی‌هاست. در نتیجه من متعهد شده‌ام تا نهایت تلاشم را برای از سرگیری روند سیاسی میان اسراییل و فلسطین به کار گیرم.

 


تعداد بازدید :  83