شماره ۴۹۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

جشنواره موسیقی فجر همزمان با تهران در همدان و با اجرای 20 گروه موسیقی برگزار می‌شود.

اکران فیلم‌سینمایی «لامپ صد» به کارگردانی سعید آقاخانی از 24بهمن‌ماه آغاز می‌شود. محسن تنابنده، ساره بیات، مسعود کرامتی، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ‌شاهی و حمید لولایی بازیگران این فیلم هستند.

بهروز غریب‌پور از به تعویق افتادن اجرای اپرای عروسکی سعدی خبر داد.

فیلم‌سینمایی «اسب‌سفید پادشاه» تازه‌ترین اثر محمدحسین لطیفی آماده نمایش شد. مازیار فلاحی برای این فیلم ترانه‌ای خوانده که آهنگسازی این ترانه را نیز برعهده داشته است.

سریال «قورباغه و قناری» با نام جدید «فوق سری» در ایام نوروز از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

نمایش «کچلو» به کارگردانی رضا کشاورز که برگرفته از داستان قدیمی حسن کچل است اجرای خود را از 21بهمن‌ماه در تماشاخانه «آو» آغاز می‌کند.

چهاردهمین جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی به مناسبت دهه‌فجر با نمایش فیلم «یه‌حبه قند» به نویسندگی و کارگردانی رضا میرکریمی در موزه سینمایی آرشیو فیلم یوگسلاوی در بلگراد آغاز شد.

برترین‌ کتاب‌های کودک و نوجوان‌ سال گذشته در 9 رشته‌ اصلی، عناوین بهترین کتاب‌های‌ سال هفدهمین جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان را روز دوشنبه 20بهمن دریافت می‌کنند.

خلیل خطیب‌رهبر، استاد نام‌آشنای ادبیات و تاریخ و مصحح برخی متون برجسته ادبی درگذشت. از او آثار متعددی در زمینه تصحیح و شرح متون کلاسیک به یادگار مانده که از جمله این موارد، می‌توان به تصحیح «تاریخ بیهقی»، شرحی بر غزلیات سعدی و حافظ، شرح و توضیح مفصل «گلستان» سعدی، شرح و توضیح مفصل «مرزبان‌نامه» و تألیف چند عنوان درباره دستور زبان اشاره کرد.

نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره عکاسی بافت تاریخی «ته‌ران» با رویکرد زندگی در بازار تاریخی تهران، ۲۳ تا ۲۹بهمن‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

در رقابتی سخت در بازار فیلم برلین که در برلیناله در جریان است، کمپانی‌های مختلف برای کسب امتیاز توزیع فیلم جدید جولین مور که به احتمال زیاد برنده اسکار امسال است، با هم مبارزه کردند.
همچنین در این جشنواره از فیلم «سکوت رعنا» ساخته بهزاد رفیعی استقبال شده است.

«آله‌خاندرو گونزالز ایناریتو» برای ساخت فیلم «مرد پرنده» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز سالانه انجمن کارگردان سینمای آمریکا شد. مراسم اعطای جوایز شصت‌وهفتمین دوره جوایز معتبر انجمن کارگردان آمریکا روز گذشته با اعطای جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی به «مرد پرنده» ساخته «گونزالز ایناریتو» برگزار شد.

جوايز‌ سال سينمای اسپانيا كه به ياد «گويا» اهدا می‌شود، تريلر آلبرتو رودريگز با عنوان‌«زمين باتلاقی» را با اهدای چندين جايزه ستود.

شصت‌وهشتمین مراسم اهدای جوایز بفتا شب گذشته با حضور جمعی از چهره‌های مشهور صنعت سینما، در لندن برگزار شد.


تعداد بازدید :  84