شماره ۴۹۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
بازار جهانی

عینکی برای شناسایی خواب‌آلودگی هنگام رانندگی
یک کمپانی ژاپنی عینک‌سازی از یک عینک هوشمند با قابلیت سنجش میزان خستگی و حرکات چشم کاربر رونمایی کرد. علاوه بر آن‌که این عینک هوشمند به کاربر کمک می‌کند بسیاری از داده‌ها و اطلاعات را روی شیشه عینک خود دریافت کند، این قابلیت را دارد که با عبور از چشم کاربر اطلاعاتی را در مورد وضع جسمانی وی به‌طورکلی به دست آورد. این عینک‌ها از نظر طراحی ظاهری شبیه به عینک‌های ری‌بن (Ray-Ban)هستند و شیشه آنها قابل تعویض برای افراد با چشم‌های ضعیف است. در فریم این عینک‌ها سه الکترود طراحی شده ‌است که هرکدام از این سه الکترود روی پد بینی، روی گوشی‌ها و بالای بینی قرار گرفته‌اند. این الکترودها پلک زدن و حرکت چشم کاربر به هشت جهت را تشخیص می‌دهند و سپس داده‌های به دست‌ آمده را تحلیل کرده و از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند کاربر ارسال می‌کند. همچنین این عینک هوشمند می‌تواند با تحلیل داده‌های چشمی تشخیص دهد که چشمان کاربر چه زمانی خسته شده است و آیا این احتمال وجود دارد که راننده پشت فرمان به خواب برود.

کشف بدافزاری برای سرقت اطلاعات از آیفون‌ها
مرکز مدیریت امداد و عملیات هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای آمریکا در مورد کشف جاسوس‌افزاری که می‌تواند به پیام‌های متنی، تصاویر و اطلاعات تماس کاربران سیستم‌عامل iOS دست یابد هشدار داد. مرکز «ماهر» اعلام کرده جاسوس‌افزاری که iOS7 و iOS 8 را هدف قرار می‌دهد توسط شرکت امنیتی Trend Micro کشف شده است. این شرکت ادعا دارد که این جاسوس‌افزار می‌تواند برای سرقت پیام‌های متنی، تصاویر و داده‌های تماس کاربر مورد استفاده قرار گیرد. این بدافزار که XAgent نام دارد، یکی از چند ابزار مورد استفاده توسط اعضای Operation Pawn Storm است که یک پروژه جاسوسی سایبری محسوب می‌شود که سازمان‌های دولتی، نظامی و رسانه‌ها را هدف قرار می‌دهد. هدف این جاسوس‌افزار، جاسوسی در مورد فعالیت‌های کاربران دستگاه‌های iOS است و در این پروسه، داده‌های شخصی آنها را سرقت کرده، تصویر صفحه اسکرین را ثبت کرده، صدای کاربر را ضبط کرده و درنهایت این داده‌ها را به یک سرور دستور و کنترل در جایی دیگر ارسال می‌کند.

Swiftkey برنامه‌ای برای تایپ بهتر در اندروید
اپلیکیشن‌های بسیاری از سوی کمپانی‌های مختلف تولید و روانه بازار فناوری می‌شوند که برخی از آنها با استقبال و برخی دیگر نیز با عدم استقبال کاربران مواجه می‌شوند. Swiftkey، یکی از برنامه‌هایی است که نگاه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و برنامه‌نویسان آپدیت این برنامه را نیز آغاز خواهند کرد تا بتوانند نیاز بیشتری از مخاطبان خود را پاسخگو باشند. از قابلیت‌های متفاوت این اپلیکیشن می‌توان به مواردی مانند افزایش سرعت تایپ، کاهش خطا در کلمات تایپ شده، تایپ به بیش از ده‌ها زبان زنده دنیا، اصلاح سریع و راحت حروف، عدم نمایش صفحه تایپ در مواقع غیرنیاز، داشتن بیش از ۳۰ طرح و قالب گرافیکی متفاوت، صورتک‌های بسیار متنوع و... اشاره کرد.

ساخت اولین هتل جهان که توسط ربات‌ها اداره می‌شود
هتلی در شهر ناکازاکی ژاپن به استقبال آینده رفته و تقریبا به‌طور کامل از ربات‌ها برای اداره امور و مدیریت مسافران خود استفاده می‌کند. این هتل که Henn-na نام دارد، قرار است از ماه جولای فعالیت خود را آغاز کند. هتل مذکور که 72 اتاق دارد توسط 10ربات شبیه به انسان اداره می‌شود که توانایی خوشامدگویی به ميهمانان، حمل بار و اثاثیه آنها، تمیز کردن اتاق‌ها و کنترل شرایط را دارند. ربات‌های این هتل ساخت شرکت Kokoro‌هستند که قبلا هم ربات‌هایی با ظاهر شبیه به انسان و دارای توان درک عواطف و احساسات انسانی را برای اولین‌بار در ‌سال 2003 تولید کرده بود. ربات‌های مذکور به زبان‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای و انگلیسی صحبت می‌کنند و قادر به برقراری تماس چشمی و درک زبان بدن و حتی تن صدای افراد هستند. البته در این هتل برای موارد اضطراری و به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کارمند انسان هم در نظر گرفته شده، اما قرار است 90‌درصد امور آن توسط ربات‌ها انجام شود.


تعداد بازدید :  71