شماره ۴۹۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش قیمت گوشت منجمد
علی خندان‌روی‌جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاو از افزایش قیمت گوشت منجمد خبر داد و گفت: در چند روز اخیر قیمت گوشت منجمد افزایش یافته که به‌دلیل واردات کم آن است ولی با توجه به این‌که شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت صنعت برای طرح بهاره، اقدام به عرضه گوشت خواهند کرد، قیمت این محصول کاهش می‌یابد. او با بیان این‌که گوشت منجمد معمولا از برزیل وارد می‌شود، ادامه داد: قیمت گوشت تازه تغییری نکرده و درحال‌حاضر قیمت گوشت گوساله مخلوط 30‌هزار تومان و گوشت گوساله درجه یک 33‌هزار تومان است.

تخفیف‌های 50‌درصدی به جیب فروشنده می‌رود
محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: درصورتی‌که کارخانه‌ها دستمال‌کاغذی و تن‌ماهی را با تخفیف‌های 50‌درصدی در اختیار عمده‌فروشان قرار می‌دهند، مصرف‌کنندگان از این تخفیف‌ها بی‌نصیب می‌مانند. او ادامه داد: درحال‌حاضر مغازه‌داران با تخفیف 5 تا 10‌درصدی دستمال‌ کاغذی را به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند. این درحالی است که خودشان با تخفیف 40 تا 50‌درصدی آن را از کارخانه‌ها خریداری می‌کنند.

شیرینی شب‌عید گران نمی‌شود
علی بهرمند، رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان اعلام کرد، قیمت انواع شیرینی برای شب‌عید تغییر نخواهد کرد و ۲۰ بازرس در پایتخت برای برخورد با تخلفات احتمالی نظارت می‌کنند. او در پاسخ به این‌که چرا به‌رغم اعلام نرخ‌های مصوب اتحادیه برخی قنادی‌ها به‌ویژه در شمال‌شهر قیمت‌هایی بسیار بالاتر در نظر می‌گیرند، گفت: طبق مصوبه اتحادیه هر کیلو کیک‌یزدی 8‌هزارتومان، شیرینی دانمارکی 9600 تومان، زبان- برنجی و پاپیونی 10500 تومان و هر کیلو شیرینی‌ تر و خامه‌ای درجه‌یک 12‌هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده است و اگر بیش از این رقم فروخته شود، یا آن قنادی از مواد خاص‌تری در تولید شیرینی استفاده کرده باید به تأیید کمیسیون فنی اتحادیه برسد یا در بازرسی‌ها برخورد خواهد شد.


تعداد بازدید :  84