شماره ۴۹۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  برگزاری اجلاس G20 در هفته آتی: اجلاس G20 با حضور وزرای مالی و رهبران اتحادیه اروپا هفته جاری برگزار می‌شود. یکی از موضوعات مهم این اجلاس تنش جهانی است که از تداخل سیاست‌های مالی و نفت ارزان به‌وجود آمده است.  (رویترز)

  کاهش ارزش پول اوکراین: «گریونا» واحد پول  اوکراین در مقابل دلار آمریکایی 11‌درصد کاسته شد. این اتفاق یک روز پس از آن اتفاق افتاد که بانک مرکزی کشور تصمیم گرفت موانع کاهش ارزش پول را بردارد. اکنون یک‌دلار معادل 24 گریوناست که این نسبت نشان می‌دهد ارزش واحد پول اوکراین به یک‌پنجم دلار آمریکا رسیده است. (مارکت واچ)

  صادرات یک‌میلیارد دلاری پاکستان به اروپا:   اکنون یک‌سال پس از امضای قرارداد تاریخی  میان اتحادیه اروپا و پاکستان،  صادرات این کشور به منطقه اروپا به 1.8میلیارد دلار رسیده است. براساس قرارداد 2013 در 10‌سال آتی شرکت‌های پاکستانی در برخی صنایع هیچ مالیاتی  برای صادرات پرداخت نخواهند کرد. صنعت نساجی پاکستان از این قرارداد سود سرشاری برد. (بیزینس   اینسایدر)

  کاهش قیمت نفت به کام برخی کشورها:  به تازگی بانک جهانی از افزایش رشد اقتصادی ترکیه به 3.5‌درصد  به لطف کاهش قیمت نفت خبر داده است. مارتین رایزر مدیر بانک جهانی مستقر در شعبه ترکیه گفت:«کاهش قیمت نفت کاملا برای ترکیه خوش خبر بوده است، ‌با پیش‌بینی قیمت نفت بشکه‌ای 70دلار تولید ناخالص داخلی ترکیه 1.1‌درصد افزایش یافت و تورم در این کشور یک‌درصد کمتر شد و رشد اقتصادی در ترکیه نیم‌درصد بالا رفت». (بانک جهانی)


تعداد بازدید :  69