شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
فوتبال اروپا

روز داغ اروپا با 3 دربی و یک نبرد حیثیتی
تب‌هزار درجه
شهروند| فارنهایت 451 یعنی درجه داغی امشب فوتبال اروپا؛ آن هم وقتی رئال‌مادرید در دربی دور برگشت مادرید به مصاف آتلتیکوی تا بن دندان مسلح می‌رود، تاتنهام با رقابت مقابل آرسنال، تنور شنبه داغ را گرم می‌کند، لیورپول درگودیسون‌پارک به مصاف اورتون می‌رود و درنهایت این شب تاریخی با جدال همیشه حساس یوونتوس در خانه‌اش مقابل میلان به پایان می‌رسد.
رئال پرمصدوم، آتلتیکوی باانگیزه
رئال‌مادرید تاوان برتری بر سویا و افزایش اختلاف با بارسا به 4 امتیاز را با مصدوم‌شدن خامس رودریگس و راموس و البته کارت زرد منجر به محرومیت مارسلو پس داد. حالا این تیم در روز بازگشت رونالدو، در خط دفاعی خالی‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد و در این شرایط ناچو باید زوج واران در مرکز خط دفاعی باشد. آتلتیکو اما دغدغه خاصی ندارد چون همه ستاره‌های تیم آماده بازی و برتری دیگری بر رئال‌مادرید نشان می‌دهند.
تیر خلاص به اینزاگی
یوونتوس در بازی رفت به روزهای خوب موقتی میلان خاتمه داد و حالا در بدترین روزهای روسونری تحت نظر اینزاگی، قصد دارد بیش از پیش گالیانی و برلوسکونی را متوجه اشتباهشان در ابقای پیپو و حمایت از سرمربی تیمشان کنند. میلان در‌سال 2015 حتی یک پیروزی هم به‌دست نیاورده اما کبک تیم آلگری خروس می‌خواند. بانوی پیر درحال حاضر با اختلاف 4 امتیاز نسبت به رم در صدر است اما در بازی امشب ورزشگاه «یوونتوس‌آرنا» هیچ چیز را ساده نمی‌انگارد.
دربی خصمانه
نبرد آرسنال و تاتنهام، یادآور کینه‌های قدیمی 2 تیم بزرگ لندنی است. آرسنال و تاتنهام در بازی رفت به تساوی یک بر یک دست یافتند اما در شرایط فعلی مساوی برای هیچ یک از 2 تیم مطلوب نیست چون هر 2 را از رسیدن به آرزوهایشان باز می‌دارد. تاتنهام با دادن لنون به اورتون، نفراتش در فاز تهاجمی را کمتر کرد اما به اندازه کافی مهره دارد. آرسنال ونگر هم حالا راه بردن مداوم را آموخته و پس از گلباران‌کردن آستون ویلا در یک‌طرفه‌ترین بازی تاریخ زندگی والکات، قصد برتری بر تاتنهام در ورزشگاه وایت‌هارت‌لین را دارد؛ اتفاقی که در صورت وقوع  تنها برای دومین‌بار در 8‌ سال اخیر، آرسنال را در یک دربی لیگی در زمین تاتنهام به برتری می‌رساند.
نبرد ماهی‌گیرها
دربی بندر لیورپول، جایی برای اعاده حیثیت لیورپول و اورتون است. آبی‌ها، اتوئو را داده‌اند و لنون را گرفته‌اند اما لیورپول در فصل نقل و انتقالات زمستانی خریدی نداشت و السعیدی و سوسو را فروخت. حالا گل جاگلیکا در وقت‌های تلف شده دربی دور رفت در آنفیلد جلوی چشم طرفداران لیورپول رژه می‌رود و تنها، پیروزی تیمی که در 12 بازی اخیر تنها یک برد را تجربه کرده، آن خاطره را از اذهان قرمزپوشان می‌زداید. اورتون پر فراز و نشیب این فصل هم البته عاشق پیروزی در دربی است.


تعداد بازدید :  362