شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
شاهکار پدیده در تبریز و صدرنشینی فولاد
پرسپولیس، فقط 5 امتیاز تا لیگ یک!

شهروند| هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال که روز چهارشنبه هفته گذشته با 3 دیدار و تداوم صدرنشینی نفت تهران آغاز شده بود، روزهای پنجشنبه و جمعه با 5 دیدار دیگر پیگیری شد که البته طی آنها فولاد جای نفت را در صدر جدول گرفت.
استارت صدرنشینی فولاد
فولاد خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر که از ابتدای فصل با مشکلات زیادی ازجمله سرباز شدن خیلی از بازیکنانش دست و پنجه نرم کرده، روز گذشته توانست دربی اهواز را نیز به سلامت پشت سر گذاشته و برای نخستین‌بار در طول فصل جاری به صدر جدول تکیه بزند. فولادی‌ها که در هفته بعدی لیگ برتر نیز یک دیدار حساس را مقابل سپاهان برگزار خواهند کرد، فصل گذشته نیز تقریبا در این برهه از فصل صدرنشین شدند و تا پایان فصل نیز به آن تداوم بخشیدند. استقلال خوزستان در دربی اهواز به اخراج موسی کولی بالی از همان ابتدا 10 نفره کار را دنبال کرد و درنهایت نیز با 3 گل بدری و نانگ(2بار) شکست خورد.
تراکتور در بحران
شاگردان رسول خطیبی بعد از قهرمانی در نیم فصل به شدت افت کرده و حتی خریدهای نیم فصل این تیم ازجمله اضافه شدن آندرانیک تیموریان هم به داد تراکتوری‌ها نرسیده است. تراکتورسازی از 5 بازی اخیرش فقط 4 امتیاز کسب کرده تا صدرنشینی در پایان نیم فصل را با جایگاه پنجمی عوض کند. قرمزپوشان تبریزی روز گذشته شکست خانگی سنگین 3 بر یک را مقابل پدیده تجربه کردند تا بتوان گفت که برای سومین بار در طول این فصل که یک بار آن در جام حذفی بوده، مقابل این تیم مشهدی زانو بزنند. رضا حقیقی دقیقه 22 از روی نقطه پنالتی و بهادر نسیم‌اف دقیقه 45+2 و رضا ناصحی دقیقه 51 برای پدیده و پراهیچ دقیقه 42 برای تراکتورسازی گل زدند.
شکست پرسپولیس با هنرنمایی مازیار!
به نظر می‌رسد روزهای پرسپولیس درحال تیره شدن است و حتی این تیم مقابل تیم ته جدولی ملوان که در 18 هفته فقط یک برد به دست آورده نیز شکست می‌خورد. شاگردان درخشان روز گذشته در حضور کمتر از‌ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی درحالی‌که ستاره خود در این فصل یعنی محمد نوری را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، به مصاف ملوانی رفت که با فیروز کریمی این بازی حکم مرگ و زندگی برایش داشت. در دقیقه 17 پژمان نوری که در نیم فصل اول با پیراهن استقلال بازی می‌کرد، روی اشتباه سوشا مکانی تیمش را به گل اول رساند. بازی پس از این گل افت و خیزهای زیادی داشت تا این‌که در دقیقه 85 بنگر مقابل دروازه خالی ملوان قرار گرفت اما صادقی دروازه‌بان انزلی چی‌ها او را با خطا متوقف کرد تا شانس دوباره‌ای به تیمش بدهد و خودش از زمین اخراج شود. به دلیل اتمام تعویض‌های ملوان فیروز کریمی مجبور شد مازیار زارع را درون دروازه قرار دهد و گابریل بازیکن خارجی جدید سرخپوشان این ضربه را هم نتوانست تبدیل به گل کند تا زارع در پست جدیدش نیز موفق عمل کرده و تیمش را به ادامه فصل امیدوار کند. پرسپولیسی‌ها که در دقایق پایانی بازی تشویق علی دایی را هم می‌شنیدند با این شکست به رده دهم سقوط کردند تا فقط 5 امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشته باشند.
نتایج سایر دیدارها:
*نفت مسجد سلیمان یک – صبای قم صفر
*راه‌آهن صفر – ذوب‌آهن 3

 


تعداد بازدید :  173