شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
مرگ 50 تروریست داعش در حمله نیروی هوایی ارتش اردن
وزیر خارجه اردن: این آغاز انتقام است

مقامات عراق روز گذشته از بمباران هوایی گسترده مواضع داعش در این کشور و مرگ ده‌ها تن از نیرو‌های داعش توسط نیروی هوایی اردن خبر دادند و وزیر خارجه اردن تأکید کرد حملات هوایی اخیر علیه پایگاه‌های داعش تنها آغاز پاسخ اردن به جنایت داعش در حق معاذ الکساسبه است.
به گزارش اسکای نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: «جنگنده‌های اردنی در ساعات اولیه بامداد دیروز حملاتی را علیه پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در مناطق الغابات، الغزلانی و
دو طرف ساحل دجله در مرکز شهر موصل انجام دادند و موفق شدند دستکم 35 تن از اعضای داعش را به هلاکت برسانند». به گفته دولت عراق، این حملات با هماهنگی از سوی مقامات اردن صورت گرفته ‌است.
«ناصر جوده»، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگویی با شبکه CNN گفت: «درحقیقت حملات هوایی اخیر سرآغاز انتقام ما از داعش است و اردن این گروه تروریستی را هر کجا باشند با تمام توان خود دنبال خواهد کرد. ما دامنه و محدوده عملیات خود علیه داعش را گسترش خواهیم داد. جوده افزود: تک‌تک اعضای داعش هدف ما هستند. اما این تروریست‌ها که گروهی بزدل‌اند، هویت خود را پنهان می‌کنند و به همین دلیل ما نمی‌توانیم همه آنها را شناسایی کنیم.
این درحالی است که «جواد عنانی»، عضو سنا و وزیر خارجه اسبق اردن که یکی از نزدیکان پادشاه این کشور پیش از این از احتمال اعزام نیروی زمینی و نیرو‌های ویژه به سوریه خبر داده‌ بود.
ارتش اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ده‌ها جنگنده نیروی هوایی اردن صبح روز پنجشنبه برای اعلام وفاداری خود با خلبان معاذ الکساسبه در حملات هوایی متوالی پایگاه‌ها و لانه‌های این تشکیلات تروریستی و همچنین مراکز آموزشی و انبارهای مهمات و اسلحه آنان را بمباران کرد.
علاوه بر حملات به موصل، نیروی هوایی اردن مراکز داعش در مناطق دیگری ازجمله استان الانبار در غرب عراق را نیز هدف قرار داد. بنا بر آمار غیررسمی در حملات اردن در عراق 50 عضو داعش از پای درآمده‌اند.
همچنین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز تسریع در کمک نظامی به اردن و تصویب قانون استفاده از نیروی نظامی علیه داعش را خواستار شد. جان بوئنر در جمع خبرنگاران گفت: «اردن یکی از همپیمان‌های نزدیک ما در منطقه است. اقدامات بسیاری در دست اجراست اما تسریع این روند به اردن که درحال حاضر به این کمک‌ها نیاز زیادی دارد، یاری خواهد رساند. من فکر می‌کنم که همه اعضای کنگره این مسأله را تأیید خواهند کرد.»

 


تعداد بازدید :  370