شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در نشست خبری پیش از ترک اصفهان:
رویکرد اعتدالی را در همه زمینه‌ها دنبال می‌کنیم
با بدهکارانی که منابع بانکی را در مسیری غیراز اجرای طرحشان بکار گرفته‌اند برخورد می‌شود

رئیس‌جمهوری در آخرین روز سفر به اصفهان در توضیح چند پروژه کلان و مهمتر استان که در عرصه‌های مختلف اجرا خواهند شد، اظهار داشت:   اولین مسأله، آب استان است که از لحاظ آب، استان در مضیقه است. همه اقدامات لازم برای تأمین آب را تسریع خواهیم کرد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حسن روحانی افزود:   وزیر نیرو و استاندار اصفهان موظف شدند که تصمیمات شورای‌عالی آب را در این زمینه دنبال کنند تا سریع‌تر به هدفی که مدنظر هست دست یابیم تا هم کشاورزان و هم مردم بتوانند بهره‌مندی لازم را از آب داشته باشند.
رئیس‌جمهوری مسأله دوم را آلودگی هوای اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: به تدریج وضع کشور از نظر تولید گاز درحال ارتقاست. پروژه‌های تولید گاز در عسلویه یک به یک در روزها و ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد و سوخت نیروگاه‌ها تبدیل به گاز می‌شود که در کاهش آلاینده‌ها موثر است. همچنین در بهبود سوخت خودروها هم اقداماتی شده و ناوگان حمل‌ونقل درحال اصلاح است.
روحانی با اشاره به این‌که مسأله سوم در اصفهان، مسأله میراث فرهنگی است، تصریح کرد: باتوجه به تجارب موفق برخی از کشورهای دیگر می‌توان
 میراث فرهنگی را برای استفاده‌های دوگانه به بخش خصوصی واگذار کرد تا هم از آنها استفاده مناسب شود و هم بخش خصوصی در مرمت آنها اقدام کند. البته دولت برای مرمت آثار تاریخی اصفهان در سال‌های ۹۴ و ۹۵، ۴۰‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.
روحانی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اصفهان جزو استان‌های برخوردار شناخته می‌شود و دولت چه تدبیر خواهد کرد تا حداقل بهره‌مندی این استان از بودجه به میزان مالیاتی باشد که این استان پرداخت می‌کند، اظهار داشت:   همه طرح‌هایی که درباره آنها توضیح دادیم برای همین است که میزان بهره‌مندی اصفهان از استعدادها و توانمندی‌های خودش و کشور ارتقا یابد.
روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که تغییرات در عرصه مدیریت فرهنگی در کشور بیشتر ملی بوده و تغییرات استانی در این زمینه برای نیل به فضای اعتدال بسیار کند بوده است که موجب نگرانی ازجمله برای مردم اصفهان
شده است و مردم خواهان آن هستند که پیش از ورود کشور به فضای انتخاباتی در این تغییرات تسریع شود، خاطرنشان کرد: کلیت بحث این است که ما مسیر اعتدال را در همه زمینه‌ها باید دنبال کنیم.
رئیس‌جمهوری گفت: اصفهان به‌عنوان استانی که مرکزیت فرهنگی و تمدنی دارد باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی‌اش بهره‌مند شود. همه مسئولان باید نگاه عمومی دولت را که نگاه اعتدال است  اجرایی و عملیاتی کنند و امیدواریم قبل از ورود کشور به فضای انتخابات اگر مشکلی در زمینه ایجاد اعتدال در استان وجود دارد، رفع شود. مسأله را دنبال می‌کنم و مسئولان هم چه مسئولان فرهنگی و چه استاندار باید ایجاد فضای اعتدال در استان را دنبال کنند.
رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای کمک به آن دسته از بدهکاران بانکی که از نوسانات اقتصادی آسیب دیده‌اند چیست؟ اظهار داشت: این بحث اخیرا هم در دولت مورد بحث قرار گرفت و هم در نشست اخیر سران قوا که وضع بدهکاران بانکی با تشکیل کارگروهی در استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا آن دسته از آنها که در این زمینه مقصر نبوده و تحت‌تأثیر نوسانات قیمت ارز و تغییرات یکباره شرایط اقتصادی متضرر شده و اجرای طرح‌هایشان نیمه تمام مانده شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند.
روحانی تصریح کرد: با آن دسته از بدهکاران بانکی که منابع بانکی را در مسیری غیراز اجرای طرح‌شان به کار گرفته‌اند باید مطابق مقررات قانونی برخورد شود، اما آن دسته از افراد که در این زمینه مقصر نبوده‌اند در این طرح شناسایی شده و با بخشودگی جرایم و تقسیط مجدد بدهی‌ها و کمک‌های دیگر مورد حمایت قرار می‌گیرند که این مسأله درنهایت به نفع اقتصاد کشور هم خواهد بود.


تعداد بازدید :  275