شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
ورود عنکبوت‌ها به بازار کار

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

پژوهش‌های صورت‌گرفته توسط دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد، عنکبوت‌ها قادر به شمارش هستند. نگویید خب به ستون گمشده‌ها چه ربطی دارد؟ از آن‌جا که ما در این ستون تا هر چيزي را به هم ربط نداده، آشنا نکرده و به خانه بخت نفرستیم ول کن هیچ ماجرایی نیستیم (قسمت اعزام به خانه بخت را مجبوریم بنویسیم وگرنه کل ستون می‌رود هوا) مطمئن باشید که فورا ربطش را  نشانتان می‌دهیم. حالا می‌گویید صغری کبری نکن  و  بگو قدرت شمارش عنکبوت‌ها چه ربطی به گمشده‌ها دارد؟ عرض کنم خدمتتان که شما به آمار زیر توجه فرمایید:
دبیر انجمن برنج اعلام کرد نیاز کشور به واردات این محصول حداکثر ۶۰۰‌هزار تن است. این درحالی است که وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت مدعی است مصرف سرانه برنج در کشور بین 44 تا 45 کیلوگرم در ‌سال و کسری ما یک‌میلیون و 200‌هزار تن است.
در یکی از سایت‌ها اعلام شده براساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، در سه ماهه نخست امسال 12‌هزار و 442 مورد واقعه طلاق در کل کشور به ثبت رسیده ،
درحالی‌که در سایت دیگری همین آمار از قول ثبت احوال روزانه چهارصد و سي و چهار طلاق اعلام شده که به عبارتی سه ماهه‌اش می‌شود سی و نه‌هزار و شصت طلاق!
براساس اطلاعات آخرین سرشماری کشور، بالغ بر ۱۰‌میلیون شهروند ایرانی اظهار بی‌سوادی کرده‌اند، اما سازمان نهضت سوادآموزی تأکید دارد که آمار بی‌سوادان در کشور، حدود چهار‌میلیون نفر است.
با توجه به این‌که مشت نمونه خروار است شما می‌توانید این اختلاف در آمار و شمارش را در ارایه آمار مبتلایان به سرطان یا تعداد بیکاران یا نرخ تورم و غیره هم ببینید. حالا راه‌حل ما چیست؟
سپردن کلیه شمارش‌ها در کشور اعم از نفوس، تعداد بیکاران، تعداد طرفداران یک تیم فوتبال، تعداد بیماران تالاسمی و همه و همه را به همان عنکبوت‌ها بسپاریم. محاسن این روش چیست؟
ارائه روشی نوین در جهان که باعث افزایش شهرت ما می‌شود
ارائه آمار صحیح توسط عنکبوت‌ها چون آنها مثل مسئولان اشتباه نمی‌کنند، آسمون ریسمون نمی‌کنند، زبانم لال دروغ نمی‌گویند و لاپوشانی و ماستمالی نمی‌کنند و قلب به میم بلد نیستند و غیر از تار چیزی به هم نمی‌بافند و منفعتی در ارایه آمار غلط ندارند.
چون عنکبوت‌ها به زبان دیگری صحبت می‌کنند و مسائل دیگری غیر از پول و شهرت و مقام و اینها برایشان مهم است بنابراین قابل خرید هم نبوده و نرخ رشوه هم در کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند
وقتی عنکبوت‌ها مسئول ارایه آمار بشوند و این مهم از مسئولان سلب شود، آمار دروغ هم به شدت کاهش پیدا   می‌کند.
این روش همچنین موجب کاهش دعواهای رسانه‌ای و حزبی می‌شود. چون نمی‌توانند به آمار یکدیگر حمله و صحت آن را زیر سوال ببرند.
با ثبت این روش در سازمان جهانی یونسکو می‌توانیم افتخاری تازه در جهان کسب کنیم.
می‌توانیم با پرورش عنکبوت، شمارشگر و صادرات آن به جهان به میزان قابل‌توجهی ارز وارد کشور کرده و صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم.
به جای تحمل هزینه تغییر سیستم شمارش دستی آرا به سیستم رایانه‌ای و دیجیتالی می‌توان با گماردن این عنکبوت‌ها انتخابات بهتری هم برگزار کرد.
از عنکبوت‌های باتجربه‌تر بخواهیم با برگزاری کلاس‌های فشرده و تضمینی به مسئولان ما شمردن یاد بدهند.
چون عنکبوت‌ها عاشق جاهای نمور و تاریک و سوت و کور و کم رفت و آمد هستند می‌شود با گماردن آنها در انبارهای متروکه و بنادر قاچاق و زیرزمین‌های مخفی و... آمار کلیه اقلام قاچاق را دقیق محاسبه کرد.


تعداد بازدید :  417