شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
پرسه‌در‌بازار

افزایش 3‌هزار تومانی قیمت ماهی تیلاپیا
با وجود افزایش حدود 3 برابری واردات ماهی تیلاپیا قیمت آن نسبت به‌سال گذشته 3‌هزار تومان افزایش یافت. براساس آمار گمرک تا پایان دی ماه امسال 7200 تن ماهی تیلاپیای فیله منجمد به ارزش 32‌میلیون و 200‌هزار دلار به کشور وارد شده که از نظر وزنی 179.78‌درصد و از نظر ارزشی 235.72‌درصد نسبت به 10 ماهه‌ سال گذشته رشد داشته است. البته حسن صالحی رئیس سازمان شیلات می‌گوید: ‌سال گذشته حدود 12‌هزار تن ماهی تیلاپیا به کشور وارد شد و پیش‌بینی می‌شود واردات این ماهی تا پایان امسال به حدود 20‌هزار تن برسد. به گفته فعالان بازار، ماهی تیلاپیا جای خود را در سفره ایرانیان باز کرده و بازار خرید آن داغ است.

ثبات قیمت میوه در بازار میوه
در بازار میوه و سبزیجات هفته گذشته، موز تنها میوه‌ای بود که با افزایش قیمت مواجه شد و نرخ سایر انواع میوه ثابت بود. این در شرایطی است که در گروه سبزیجات بهای برخی اقلام ازجمله خیار و گوجه‌فرنگی کاهش قیمت را تجربه کرد. در همین زمینه، علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان به مهر گفت: بهای هر کیلوگرم موز ۲۵۰ تومان افزایش یافته و از ۳۲۵۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان در میدان بارفروشان رسیده است. در گروه سبزیجات قیمت هر کیلوگرم سبزی قورمه، پلو، کوکو و ‌آش نیز ۳۰۰ تومان کاهش یافته و از هزار تومان به ۶۵۰ تا ۷۵۰ تومان رسیده است.

بهای گران برای جعبه‌های خالی شکلات
بسته‌بندی‌های جذاب شکلات و شیرینی‌های ایرانی بسیاری از مشتریان را فریفته و با وجود پرداخت قیمت‌های گزاف به محض باز کردن جعبه با حجم کمی از شیرینی و شکلات مواجه می‌شوند. این موضوع گلایه بسیاری از مشتریان را به دنبال داشته است. در این زمینه جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات توضیح می‌دهد: با توجه به این‌که هزینه‌ تمام‌شده جعبه‌های کادویی شکلات برای تولیدکنندگان بسیار گران تمام می‌شود، لذا تعداد شکلات داخل هر بسته کم است.


تعداد بازدید :  325