شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
راز استخدام یک تیم کاری بی‌نظیر
5 گام برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق

شهروند| شما نمی‌توانید به تنهایی یک کسب‌وکار نوپای موفق بسازید. با این‌که برخی وسوسه می‌شوند که از دوستانشان بخواهند که کمکشان کنند، این کار معمولا دوستی را هم به همان سرعت کسب‌وکار به پایان می‌رساند. به توانایی‌‌ها و ضعف‌های خودتان فکر کنید و اعضای تیم‌تان را طوری انتخاب کنید که مکمل شما باشند. به‌طوری که کسب‌وکار نوپای شما بتواند محصول تولید کند، مشتریان جدید جلب کند، مشارکت‌های جدید شکل دهد، در سطح دنیا گسترش پیدا کند و تمام کارهایی را که برای رشد الزامی است   تأمین کند.
به گزارش «مدرسه کارآفرینی خورشید» موضوع دیگری که برای تشکیل تیم کسب‌وکار نوپا از اهمیت بسزایی برخوردار است، این است که شما باید برای کسب‌وکارتان یک فرهنگ غالب خاص بسازید و از آن برای جلب، انگیزه و پرورش دادن استعداد‌ها استفاده کنید. شما باید حدود نیمی از زمان‌تان را صرف استخدام بهترین‌ استعدادها کنید اما جذب با استعدادترین‌ها بسیار دشوار است، به این دلیل که شما نمی‌توانید به آنها پیشنهاد دستمزدی بالاتر از شرکت‌های بزرگ بدهید. حالا چگونه می‌توانید بر این چالش غلبه کنید؟
کسانی را استخدام کنید که کارهایی را که شما نمی‌توانید انجام دهید انجام دهند. به‌طور خلاصه، کسانی راکه بهتر از خودتان هستند جذب کنید و آنها را از دست ندهید. برای مثال، اگر شما در بازاریابی مهارت دارید، کسانی را استخدام کنید که در توسعه کسب‌وکار یا خدمات پشتیبانی از مشتری از شما بهترند. برای استخدام چنین افرادی، این چشم‌انداز شماست که اهمیت دارد. برای این‌که بتوانید چشم‌انداز خودتان را به آنها بفروشید ‌باید خودتان شور و علاقه عمیقی برای انتخاب این فرصت خاص در بازار داشته باشید. به علاوه باید بتوانید به شکل تأثیرگذاری توضیح دهید که چقدر این فرصت بزرگ است و چرا دقیقا الان زمان مناسب برای این کار است.
ابهام مراحل اولیه راه‌اندازی یک کسب‌وکار را بپذیرید که با اداره شرکت بزرگ بسیار متفاوت است. اگر شور و اشتیاق و چشم‌انداز شما به کارمندانتان انگیزه دهد که سخت‌تر کار کنند - چراکه در حال ساختن چیزی هستند که از اجزاي خود ارزشمند‌تر و بزرگتر است – آن‌وقت احتمال این‌که بتوانید یک تیم بی‌نظیر را گردهم آورید بیشتر می‌شود. برای این‌که یک تیم موثر داشته باشید، باید یک فرهنگ بسازید و از آن برای اداره شرکت‌تان استفاده کنید. این کار با لیست کردن ارزش‌هایی که برای شما و تیم‌تان اهمیت دارند، آغاز می‌شود. به علاوه برای این‌که بتوانید برای مشتریانتان هم ارزش ایجاد کنید، باید با هم در مورد یک زیرمجموعه از این ارزش‌ها نیز به تفاهم برسید. از این ارزش‌ها برای استخدام، انگیزه دادن و مدیریت افراد خارج از محیط شرکت استفاده کنید. برای مثال، شرکت اینتل (Intel)، یک فرهنگ رویارویی سازنده داشت. برخی افراد در آن محیط رشد می‌کردند و برخی دیگر از آن متنفر بودند.
هر ارزشی را که انتخاب می‌کنید، باید روند استخدام‌تان را طوری طراحی کنید که تنها افرادی که حقیقتا به این ارزش‌ها باور دارند، استخدام شوند. در حالی‌ که کارمندان شما باید به این ارزش‌ها باور داشته باشند، این بدان معنی نیست که باید همگی یک پیشینه مشابه داشته باشند. وقتی که تلاش می‌کنید افرادی بهتر از خودتان را استخدام کنید، تنوع در پیشینه اقتصادی، تحصیلی و تجربه کاری می‌تواند به کسب‌وکار نوپای شما کمک کند. به‌ هر حال، این تنوع است که افراد را به سمت طیف وسیع‌تری از راه‌‌حل‌های بالقوه هدایت می‌کند و در نهایت منجر به تصمیم‌ها و نتایج بهتری می‌شود. آن روی سکه یک فرهنگ قوی طبیعتا منجر به حذف برخی افراد می‌شود. اگر یکی از کارمندان با دیگران کنار نمی‌آید، به نظر جدا افتاده می‌آید و بازدهی هم ندارد، مدیر شرکت باید به سرعت و به شیوه‌ای موثر او را از شرکت خارج کند.
برای این‌که تیمی برنده داشته باشید
 باید این ۵ گام را بردارید:
۱- مهارت‌هایی را که کسب‌وکارتان به آن نیازمند است شناسایی کنید.
۲- مهارت‌های خودتان و جاهایی که نیاز به کمک دارید   بشناسید.
۳- در مسائلی که نیاز به کمک دارید کسانی را که از خودتان بهتر هستند   استخدام کنید.
۴- فرهنگی غنی براساس ارزش‌هایی که برای تیم بنیانگذارتان اهمیت‌ دارد، بنا کنید.
۵- از آن ارزش‌ها برای استخدام، ترفیع رتبه و مدیریت افرادی که مناسب شرکت‌تان نیستند، استفاده کنید.


تعداد بازدید :  283