شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
در این حادثه هوایی 23 مسافر جان خود را از دست دادند
سقوط مرگبار هواپیمای تایوان در رودخانه تایپه

شهروند| هواپیمای مسافربری تایوان در سانحه‌ای باورنکردنی داخل رودخانه‌ای در شهر تایپه سقوط کرد. هواپیما درحالی‌که فاصله اندکی با برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع داشت دچار اختلال فنی شد. 23 مسافر پس از سقوط هواپیمای تایوانی در رودخانه جان خود را از دست دادند و 20 نفر ناپدید شدند. اين هواپيما پيش از سقوط با يك خودروی در حال حرکت برخورد کرد و راننده خودرو نيز دچار آسیب شدید از ناحیه سرش شده است و در وضع بدی به سر می‌برد.
هواپیمای 2 موتوره ATR 72-600 شرکت هوایی ترانس آسیا ایرویز تایوان اندکی پس از برخاستن از فرودگاه سونگشان شهر تایپه به مقصد جزیره کینمن ظاهرا به دلیل اختلال فنی پس از برخورد با پل اتومبیل رو به داخل رودخانه کیلونگ سرنگون شد.
این هواپیمای تایوانی، 58 سرنشین و خدمه داشت و در یک پرواز داخلی قصد داشت از شهر تایپه پایتخت عازم جزیره کینمن شود. در این سانحه که روز چهارشنبه ساعت 11 صبح به وقت محلی رخ داد، 23 نفر کشته و 20 نفر مفقود شدند. 15 نفر از سرنشینان جان سالم به در بردند که آنها نیز مجروح شده‌اند.
در تصاویری که منتشر شده است، می‌توان هواپیما را مشاهده کرد که از میان برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع به طرز خطرناکی می‌گذرد. هواپیمای ATR-72-600 لحظاتی پیش از سقوط، به پهلو پرواز می‌کند و بال آن روی بزرگراه کشیده می‌شود. اگر هواپیما به یکی از برج‌ها برخورد می‌کرد، یک فاجعه واقعی رخ می‌داد.
سازمان گردشگری تایوان اعلام کرد، 31 نفر از مسافران هواپیما اهل چین هستند. بسیاری از قسمت‌های لاشه هواپیما با تلاش امدادگران، از گوشه و کنار رودخانه و از عمق چند متری آن به بیرون کشیده است. با این حال هنوز یکی از بال‌های هواپیما پیدا نشده است.
این دومین حادثه برای این شرکت هواپیمایی در یک ‌سال گذشته است. یک فروند دیگر از این هواپیماها دوم مردادماه ‌سال‌جاری سقوط کرده بود. در آن حادثه 48 مسافر هواپیما کشته شدند.
شرکت فرانسوی تولید‌کننده این هواپیما نیز روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای بررسی ابعاد دقیق‌تر موضوع و بررسی علل حادثه به زمان بیشتری نیاز دارد.
طبق گزارشات منتشر شده، هواپیمایی که روز چهارشنبه در تایپه دچار سانحه شده، از آوریل‌ سال 2014 مشغول فعالیت بوده و در ماه ژانویه به لحاظ ایمنی سرویس شده بوده است.
شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اعلام کرد، مدیرعامل خطوط هوایی ترانس آسیا Trans Asia که هواپیمای این شرکت با 58 سرنشین در تایوان سقوط کرد، به علت این سانحه عذرخواهی کرد.

 


تعداد بازدید :  116